dimarts, 6 de juny del 2023

CAMÍ DELS PINETONS

He deixat el vehicle al costat de Ses Cases de Massanella, he entrat per la zona habilitada de l’antic restaurant Es Catllar, he passat per la caseta del guarda i he agafat el camí al costat del torrent de Massanella, fins arribar a Can Bajoca.

Just passat Can Bajoca, ama esquerra hi ha un camí ample que va al costat i a estones a dins del torrent des Prat, pel que he caminat fins que ha acabat el camí, he passat per tres petites preses, en arribar a la tercera, he pujat pel costat dret, passat per damunt la presa i baixat per una escala de ferro.

Després de baixar per l’escala de ferro, he pujat per l’esquerra, per una zona que se intuïa possible, ho he intentat abans per una torrentera, a on hi ha un forn de calç i hi havia un bot molt alt, efectivament aquesta vegada ha anat bé, m’he anat desplaçant sense traça fins que he entrat dins el cau del torrent que abans havia intentat entrar.

Al costat passa un camí, l’he agafat, he passat per una caseta i he arribat a una paret seca, a ma esquerra el camí de Mancor que passa pels Rafals, i a ma dreta una fita ens indica el sender per anar cap el refugi de Tossals passant pels Pinetons.

Es passa la paret seca per una barrera de fusta, el caminoi més o manco es bo de seguir, però actualment hi ha cents d’arbres caiguts que a vegades dificulten la passa, es van obrint alternatives per part dels caminadors, fins que arribam  a un creuament que ens indica Sa Font del Prat a la dreta i el refugi de Tossals a l’esquerra, aquest és el que he agafat.

He arribat al refugi, a on he aprofitat per a berenar, enlloc de tornar pel mateix camí de vinguda, he agafat un camí que surt per la dreta del refugi, i que enllaça amb el camí dels Pinetons, però es veu que m’he extraviat i he tengut que anar un tram fora traça, per finalment agafar-lo.

Finalment he travessat de nou la paret seca per la barrera de fusta i he enllaçat amb el camí dels Rafals, que baixa fins a Mancor, hi ha diverses alternatives per arribar al poble. Des del poble he fet el darrer tram per la carretera fins a ses cases de Massanella.

En resum, ruta circular de 20 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 8 hores, comptant aturades.

Mètode MIDE: 3344. DIFÍCIL +2

ARRIBANT AL REFUGI  TOSSALS VERDS
PINS DESTROSSATS
VA PER TU LLUÍS.💥💥💥
CABRIT ENGANXAT (L'HE POGUT ALLIBERAR)