dissabte, 27 de gener del 2018

PUIG DE SA CREU, SA TALAIA FREDA, ES PORRASSAR, ES CORB I ES FIGUER

Excepcional sortida avui a la Península de LLevant, amb la màxima assistencia fins a les hores vista en el nostre Grup, el Peus de Pork.
Hem sortit des de les cases de s'Alqueria Vella, per anar en primer lloc al Puig de Sa Creu, que al cim té una Creu de ferro.
El dia ha estat molt fred, feia molt de vent i a estones una lleugera pluja ens mullava. Hem continuat cap a Sa Talaia Freda, el punt més alt d'avui, amb unes vistes damunt la mar inmillorables.
Des de la Talaia, hem agafat un sender que ens havia de dur al Campament dels soldats, per poder pujar a la tercera fita del dia, el Porrassar.
Ja en aquests moment alguns dels membres del grup, han començat a sentir una presència extranya, com s'altre dia ens va apareixer l'Espectre de Brocken, no sabiem si avui ens estava passant qualque cosa. Hem trobat un senderista i li hem explicat el que passava, ens ha contat, que possiblement era l'Espectre den Berger, fa molts anys per aqueixes contrades va desapareixer en Johan Berger, un alemany que feia senderisme, no varen trobar mai el seu cos, i conten que es passeja entre els caminants en dies de pluja i vent, són coses de la muntanya, misteris i legendes inexplicables.
Hem pujat es Porrassar i l'hem devallat pel mateix camí, el vent quasi ha tomat a dos membres de l'expedició, per tant i els hem posat un parell de pedres dins la motxila.
Hem tornat al Campament dels soldats per agafar tot d'una un sender que en un quart d'hora ens duria al puig del Corb.
Des del puig del Corb, hem agafat cap al camí que ve des del Verger, per a gafar tot d'una a ma esquerra un sender que ens duria a la derrera doble fita del dia, el talaiot qui hi ha devora el puig den Figuer i el propi puig. Alguns membres han quedat al talaiot i els altres han anat a coronar el cim, i aquí és a on s'ha obert una cruenta batalla per veure qui coronava  primer, els Andreus han pegat en línia recta cap el vessant esquerra, i en Jordi i en Tomàs cap el vessant dret, els Andreus han agafat tot d'una una forta avantatge, emperò quan han arribat a prop del cim s'han trobat amb una paret inexpugnable, fet qu en Jordi i en Tomàs han aprofitat per grimpar de forma brutal una paret vertical, prenent la primera posició en Jordi, quan estava a pocs metres de coronar, ha comés una errada, aprofitada per en Tomàs per prendre la davantera amb un bot magistral, en Jordi, se suposa que sense premeditació ha fotut una forta trepitjada al peu esquerra den Tomàs, que no li ha impedit el coronar en primera posició el cim, és un gat vell, mal de tombar. Na Xisca quasi ens ha agafat, és com una gacela, puja per tot sense despentinar-se.
Encara que els cim no eren molt alts, hem arribat a acumular un desnivell de 800 metres.
Finalment s'ha dinat dins el Talaiot, per després baixar en deu minuts a ses cases de s'Alqueria Vella, per acabar el final feliç al millor café d'Arta.
Assistents: Joana Maria, Lau, Andreu, Andreu Jr., LLuís, Toni, Carme, Pedro, Mer, Marina, Jordi, Xisca, Tomàs i Bong.
Mètode MIDE. 2233. Per tant la consideram Mitjana +2

Ruta Wikiloc. Autor Jordi Carulla.