dijous, 6 de desembre del 2018

SERRA DE CÚBER (INTEGRAL)

“Es jueves, son las diez y estoy en mi casa”, més o manco això va dir un delinqüent fa uns anys; però avui no es trcata de parlar de delinqüents, avui parlarem de la sortida del dia de la caducada i obsoleta Constitució Espanyola.
Hem deixat els cotxes a la sortida Nord del túnel de Monnàber, per entrar dins la Coma de Son Torrella, i per l’ample camí arribar fins el Portell de Sa Costa, deixant-lo a ma dreta i que ens duria fins a Sóller.
Hem pujat per l’esquerra per assolir ben aviat el punt més alt del dia, a quasi 1000 msnm, després la cosa no té cap secret, anar per la cresta deixant a ma esquerra la Coma de Son Torrella i a ma dreta el pla de Cúber en primera instància i després l’embassament de Cúber.
Per amunt i per avall, passant per llocs molt delicats, no aptes per a persones amb vertigen, trepant, grans roques i avui amb un dia excepcional, soleiat, que ens ha permès tenir tota la jornada unes vistes espectaculars, sobre la part més alta de la Serra de Tramuntana.
Més o manco enmig de la Serra ens hem trobat un dels molts forats que hi ha  a n’aquests indrets, en Pedro que és com una serp, ha baixat i ha trobat la sortida del forat en un petit racó, s’hi ha ficat a dins i ha sortit per dalt, més tard, tots aniríem al mateix forat a baix en forma d’encletxa.
L’Únic lloc per on no hem pogut seguir la carena, ha estat precisament uns metres més endavant, un gran mamotreto fa impossible el pas, a peu, si bé  és cert que hi ha un punt de reunió per muntar un Rappel i baixat per una xemeneia de uns 30 mts.
Hem tornat unes passes enrere i baixat pel mateix lloc esmentat abans, en aquesta ocasió per un lateral que feia més fàcil i menys exposada la baixada, es veu que és el lloc habitual, ja que hi ha un petit sender que et torna a dur a dalt de la carena en pocs minuts.
Una estona passat el lloc inexpugnable, a peu, hem aprofitat per dinar en una de les puntes més elevades, ja a prop del quarter militar, per a continuació seguir fins el tall que hi ha el Torrent de Son TorrelLa i després la carretera, per un sender fàcil hem arribat a la part posterior del quarter militar, per finalment tornar als cotxes.
Avui tenc que fer una menció especial per les dues muntanyeres que han vingut, n’Aina que s’estrenava amb nosaltres, un 10, sense cap dubte, ha passat tots els passos sense cap dificultat i amb alegria, i na Cati, que ha vingut una mica griposa i ha estat a l’alçada de sempre.
Assistents: Cati, Aina, Pedro, Artur, Lluís i Tomàs.

PORTELL DE SA COSTA

AVENC

PEDRO SORTINT DE LES TENEBRES

ES GENERAL

ES PAS DES CAVALL (MOLT AERI)

PASSANT EL PAS DES CAVALL COM UNA CRANCA

CATILANICUS MONTUIRENCUS

CAPRIS CAPRIS & HOMO  TURISTICUS

PENYAL DES MIGDIA, PUIG MAJOR I PA DE FIGA

ES GENERAL "IN VIGILANDO"