dimecres, 19 de desembre del 2018

TALAIA MOREIA, SA TUDOSSA, TALAIA FREDA I PUIG DE SA CREU PEL PAS DELS RECLAUS

La ruta avui ha estat  pel Parc Natural de la Península de Llevant. He deixat el cotxo a la urbanització de Betlem, just a on acaba el camí asfaltat i comença el de terra, hores d’ara tancat amb uns bastons ficats a terra.
Just començar, es deixa la cala de na Clara a ma esquerra, per agafar el camí  que segueix per la dreta, i que en mitja hora més o manco arriba al caló de Ferrutx, s’ha de passar el Caló i s’arriba l Torrent de sa partió, que també s’ha de creuar, ara ja deixam els camins per entrar per una zona salvatgina, a estones he trobat fites i altres no, des d’aquest moment i fins que he creuat tota la sèrie de cims he anat per zona sense traça i el més a prop possible de la carena.
He anat pujant per anar a cercar el Pas dels Reclaus, utilitzat antigament per pujar a la Torre de Sa Talaia Moreia, un pas natural que et deixa al pla que hi ha a dalt i que en poc temps et deixa veure sa Torre, s’ha d’anar caminant entre els clars que deixen les carritxeres, ja que no hi ha camins.
A la part de dalt el vent bufava amb força, i augmentava la sensació de fred que quasi m’ha acompanyat tot el dia. Des de Sa Talaia Moreia, m’he dirigit per la cresta cap al Puig de Sa Tudossa, a on hi ha unes antenes repartides per tota la part alta del cim. He arribat al final del camí dels presos, però no l’he trepitjat més que uns 20 metres, tot d’una he sortit cap a Sa Tudossa seguint la pujada més còmoda.
La meva intenció era anar fins Sa talaia Freda i després retocedir per baixar pel pas dels Porcs, però una vegada a sa Talaia, m’éstimat més seguir direcció Ermita de Betlem i també passar pel Puig de sa Creu, coronant així tots els cims de una banda a l’altra.
He arribat fins la Font que hi ha a 5 minuts de l’ermita de Betlem, i he baixat cap a l’urbanització, completant així la circular de uns 22 quilometres i uns 800 mts. de desnivell acumulat, assolint totes les puntes possibles. La caminada ha estat absolutament en solitari, ni tan sol en el darrer tram, a vegades bastant concorregut he trobat una ànima. A vegades va bé per netejar l’esperit, un dia de solitud muntanyera.
Assistents: Tomàs

ES GENERAL DAVANT SA TORRE

SA TUDOSSA

ANTENES DE SA TUDOSSA

PAS DELS PORCS (AVUI NO UTILITZAT)