dijous, 18 d’abril del 2019

PUIG DES BOIXOS-MOLA DE SON PACS-MOLA DE SON FERRANDELL

La sortida d'avui no podia ser massa llarga, ja que les panades ens esperavem, com toca tradicionalment el Dijous Sant, i les bones tradicions s'han de mantenir i respectar.
La sortida s'ha efectuat de s'Estret de Valldemossa, situat al PK 14 de la carreteta de Valldemossa, lloc d'escaladors i sortida de diverses rutes senderistes.Teniem que ser 4, però en Grabriel s'ha despistat amb el lloc de trobada i no l'hem trobat fins a l'arribada, ja que ell ha partit tot sol.
Hem pujat pel sender que va al costat dels penya-segats del Morro de Sa Bombarda, fins que hem arribat a un camí que a ma dreta et duu cap el Puig dels Boixos i a ma esquerra al coll de caçadors i també al Morro de Sa Bombarda, nosaltres hem agafat el de la dreta.
Hem arribat fins a dalt, i et topes amb una paret, bona de passar, després de la paret una bona quadrilla d'ases ens han saludat, simpàtics el ases, mol més que certs ases humans. Al mateix lloc un aljub i una caseta de caçadors ben conservada.
Hem agafat el camí, cap a la dreta novament, per anar al Puig dels Boisos, que queda a uns 200 metres i disposa de un cilindre geodèsic. Bones vistes, encara que avui hi havia una mica de boira llunyana.
Des del Puig dels Boixos, baixada cap a la Mola de Son Pacs, una llarga caminata plana, que ens ha duit fins una nova caseta, amb aljub, més modern, hem passat la construcció i hem agafat un vial a ma esquerra que ens ha duit fins una cruïlla de camins, el de l'esquerra venia de Esporles, el de la dreta va cap a Valldemossa, hem agafat el d'enmig, la referència d'aquest punt és un forn de calç, per cert ple de fems, una puta vergonya el que passa a la Serra de Tramuntana, a on conyo són les brigades de neteja de un lloc que és Patromini de la Humanitat???
Hem seguit per aquet camí, i al poc temps hem vist que començava a baixar, l'hem deixat per anar fora traça a cercar la pendent que ens duria fins la Mola de Son Ferrandell, anant per la vorera esquerra, hem trobat un pas de baixada molt guapo, i hem previt venir a fer-lo un altre dia.
En poc temps ens hem situat al punt més alt de Sa M;ola, per després baixar una mica i anar a Sa Punta de na Eugenia, de la qual sembla surt una possible baixada, amb corda incorporada, hem pensat que tenia que ser el Pas de n'Eiugenia, també el vendrem a fer un altre dia.
Hem tornat enrera per sa Mola de Son Ferrandell, aquest vegada per l'altre costat, fins que hem enllaçat amb el GR, hem passat pèl pas d'en Benigne Palos i poc després hem arribat al Coll de Sant Jordi, punt de referència per baixar cap a s'estret i passar per la fabulosa Font dels Obis, amb una boveda i una estatua de una verge, un lloc molt bucòlic, l'aigua raixava, bona, cristal·lina i transparent.
Hem agafat el camí de baixada, a la cruilla, una gran reixa, amb filferros tancava el pas, però amics, no es poden posar portes al camp, i els caminants obrin llocs de pas als laterals, no sé quan pensen prendre consciència els que pretenen tancar tots els camins, alguns com aquest ancestrals, i deixen que la gent, de bona voluntad, pugui passar tanquil·lament.
Ara ja només era vcaminar alguns cents de metres per arribar al cotxo, avui aquest camí no tenia cartells de prohibició, però l'any passat si, amb el segell de l'ajuntament, segurament manipulat en unes burdes fotocòpies, es veu que hi ha qualcú per aquestes contrades que vol estar tot sol, idò que sen vagi a sa LLuna i no emprenyi més.
Assistents: Manolo, Humberto i Tomàs.