dissabte, 20 d’abril del 2019

SERRA D'AMÓS-PAS DELS CAÇADORS

Una sensació agre i dolça és la que tens quan gaudeixes de una experiència i a la vegada hi ha coses molt desgradables dins aquesta mateixa experiència, aquesta sensació és la que hem tengut avui.
Hem deixat els cotxos a la carretera que va d’Alaró a Orient, al lloc a on hi ha el desviament per pujar al castell d’Alaró, i ens hem dirigit pel camí asfaltat cap a Solleric, passant pel costat de Son Berga, i deixant s’Olivaret una mica més tard a ma dreta.
El camí bo, va fent una pica de pujada, Ses Cases de Solleric no deixen impassibles a ningú, per la seva grandària i bellesa. Hem seguit i hem passat per Sa Casa Nova de Solleric, aquí tendríem que haver tirat per un camí i hem seguit per amunt, pujant, pujant ens ham situat a prop del cim del Puig de Sa Cova des Carboner a on hi ha un porxo esbucat i un aljub, però com la nostra primera intenció era fer el Pas dels Caçadors, hem baixat una mica, fins que hem vist Sa Canaleta de Solleric, hem baixat per un lloc sense senyalitzar i hem pegat directament a Sa Canaleta, un pas fàcil, sense gaire complicacions en baixada, de moment l’hem batiat com el Pas de n’Humberto, ja que ell anava davant, hem fet el bocí de Canaleta que ens mancava per arribar a la sortida del primer túnel i des d’aquí hem pujat pel conegut Pas dels Caçadors amb les seves cordes ben posades. Voldria desmitificar una mica això dels passos, ja que en un espai reduït de menys de 50 metres de distancia hi ha dos llocs que et pugen a dalt, per tant la importància del pas es redueix força, ja que no és un únic lloc indispensable per passar a dalt, és un de tants, quasi diria que el que noltros hem utilitzat per baixar és més asequible, l’hem fitat, està dues corbes abans d’arribar a la boca del túnel, per si qualcú el vol fer.
Hem pujat altra vegada cap el porxo esbucat que havíem deixat feia una estona, trobant un camí senyalitzat per fites i alguna fletxa vermella, crec que de les que ha anat posant en Pep Torrens. Quan ja arribàvem a les cingleres i el camí començava a baixar, l’hem deixat, sembla que el Pas de Sa Ginebrissa està situat a prop d’aquest lloc, però avui no hi hem passat.El que hem fet, ha estat agafar la directa al Puig de Sa Cova dels Carboners, segurament el tram més fotut del dia, amb una llarga grimpada, acompanyada de un fort vent.
Una vegada en el cim, hem baixat per la part nord, a on hem dinat, ja que estava a recer. Hem baixat per aquest costat per anar a pegar a unes casetes que sembla estan destinades a ser usades pels nostres  “grans amics” i “grans artistes” els caçadors. Hem passat pel costat i després hem tornat pujar per la directa al segon puig del dia   el d'Amós i que dóna nom a la petita serra. En realitat és més una zona plana a dalt més que un puig, amb bastant vegetació.
Hem seguit més o manco un sender al costat de la parert que separa les possessions de Comasema i Solleric, per arribar als peus del tercer cim, el Puig de sa Font Fresca, una petita grimpada ens ha deixat a dalt, el que millor vistes té dels tres i que a més a més te una creu tallada dins la roca, i a la fita central  un Betlemet damunt, uns petits detalls molt guapos.
Finalment hem baixat per una torrentera i que a la vegada es veu que es feia sevir com a camí de carboners, ja que hem trobar al manco 5 sitges. Hem tornat a trobar el mateix camí pel que havíem anat el dematí, tancant el cercle.
Fins aquí la part dolça, la agre ha estat trobar en una bona part del recorregut, ferros, llaunes, botelles de vidre, pelles, casulles fetes de desfetes, matalassos, colls de caçadors muntans amb ferralla i plàstics, com si ens trobéssim davant de una exposició d’obres d’art sortida del femer de Son Reus. Personalment els caçadors em cauen molt torts, no entenc com una persona humana pot gaudir de treure la vida a un altre ésser, simplement per plaer, però que a més a més siguin tan bruts i a la vegada tan poc interessats en conservar l’entorn natural, em sembla un absolut despropòsit, i tot plegat una manca de humanitat total.
En definitiva, ruta semicircular, amb un desnivell de uns 800 metres, 20 quilometres de recorregut, efectuada amb set hores amb una aturada per dinar.
Assistents: Humberto i Tomàs.