dimecres, 5 de juny del 2019

PORT DE FORNALUTX

He efectuat la sortida dels del port de Sóller, agafant el desviament cap a Sa Torre Picada, un camí asfaltat que va pujant, però no m’he desviat cap a sa torre, he seguit pel camí, un poc més tard, he passat per davall del Penyal Bernat, una prominència amb forma fàl·lica.
Una mica més amunt hi ha un desviament a ma dreta, per anar al Pas den Barona, però jo he seguit fins que el camí acaba amb una barrera tancada, hi ha un accés al costat dret, una barrera bona de passar.
A partir d’aquí el camí es converteix en sender, i es mantén baixant i pujant, a ma dreta es deixa una fesa, una obertura que s’endinsa dins la terra, no hi he baixat, però sembla que té un  bon recorregut.
Una mica més amunt hi ha una baixada a Sa Font des Joncar, i després ve una pujada que assoleix el Coll de Cala Ferrera. Des del Coll sobren una sèrie opcions, a ma dreta la pujada al Puig de Bàlitx i també el Pas de s’Heura que va cap a sa tanca dels Bous, a ma esquerra la baixada al torrent de Na Mora i també l’objectiu d’avui la baixada a la mar, al denominat Port de Fornalutx.
Hi ha algunes fites i algunes fletxes vermelles, però així i tot es bo de fer perdre el sender, jo avui he fet una mica de investigació, pujant i baixant dels penyals un parell de vegades, fins que finalment he baixat al Port de Fornalutx, segurament un lloc utilitzat pel contraban, a costat dret hi ha l’entrada del torrent de Na Mora a la mar i a l’esquerra la Cova des Pujador.
He aprofitat per berenar una mica a n’aquest esplèndid lloc, avui la mar estava molt calmada, han passat diverses barcasses que fan el recorregut Port de Sóller  Sa Calobra, una piragua i embarcacions esportives.
He tornat pel mateix lloc, encara que hi havia altres opcions, però el sol pitjava i el camí de s’Illeta és molt ombrívol i far molt bon caminar.
Per tant, camí d’anada i tornada, un desnivell acumulat de uns 600 metres, realitzat amb 5 hores i 15 minuts comptant aturades.