dijous, 13 de juny del 2019

PAS DEL PENYAL DELS CORBS-ALFÀBIA-PAS DES MART

Estam a meitats de juny i continua fent una temperatura excel·lent per sortir a la muntanya, això sí, convé sortir prest.
Hem deixat els vehicles al PK 8 de la carretera de Bunyola a Orient, hi ha espai per alguns vehicles a les voreres de la carretera, una mica abans del citat PK, en un revolt, hi ha una roca gran, també hi ha una mica de fems que alguns humans cap de fava, han llançat a n’aquest lloc. Des de la roca entram dins la zona boscosa, per un sender ben marcat.
Hem d’arribar a una explanada, a on hi ha una sitja i un pou perforat, però no passam la paret, deixam el sender per anar cap a la dreta, a on encara que una mica difuminat, surt un nou camí, com molts altres antics camins de carboners, actualment usats quasi de forma exclusiva pels caminadors de la muntanya.
El camí, en forta pujada, assoleix en poc temps una bona alçada, seguint algunes fites i algunes fletxes vermelles, ens hem plantata les parets que hi ha entre el Penyals dels Corbs i la Serra d’Alfàbia, encara que ha costat una mica, hem trobat la via per pujar a la Serra, pel denominat Pas del Penyal dels Corbs, molt empinat, una estona bastant aeri i amb una obertura final dins les roques que ens ha deixat molt bona sensació d’aquest pas.
Després de passar l’encletxa, el terreny s’ha endolçat i ens ha deixat en pocs minuts a prop del Puig d’Alfàbia Central, lloc a on hem aprofitat per berenar una mica.
Després hem anat a cap el sender que recorr la part superior de la Serra d’Alfàbia en direcció al Puig de Son Palou, a on hi ha situades algunes grans antenes, quan hem arribat a la planícia de baix de les antenes, hem agafat el camí de baixada, senyalitzat amb fites i que passen pel denominat pas des Mart, encara que la realitat és que es pot passar pels molts llocs, aquest pas és una curiosa encletxa dins la roca de uns 10 metres de longitud, que facilita una mica el trànsit.
Ara ja només era seguir el sender, que és el més utilitzat per pujar de Orient a la Serra d’Alfàbia, que desemboca en primera instància en un camí més ample i que aquest camí també desemboca a la vegada en un altre camí que ve de Bunyola, en un petit coll.
Hem caminat una estona, per aqueSt camí, per finalment arribar a la paret mencionada al principi, per la qual ens havíem desviat per anar a cercar el Pas del Penyal dels Corbs, tancant el cercle.
Pocs minuts i hem arribat al PK 8, a on davall unes alzines hem fet el final feliç, amb cerveses Radler de Mercadona, fresquíssimes i que costen a 35 cèntims la unitat, no es pagat per riure!!
Pe tant ruta de 4 hores amb l’aturada del berenar, desnivell acumulat de uns 600 metres.
Assistents: Manolo i Tomàs.