dimarts, 11 de juny del 2019

CASTELL DEL REI-PUIG DE CORNAVAQUES

La Ruta d'avui ha estat per uns indrets espectaculars del Nord de l'Illa, llocs que fins i tot en Costa i Llobera va utilitzar en la seva poesia, per a descriure-los per la seva bellesa natural i salvatge.
Hem deixat els cotxos a l'entrada de Cala sant Vicenç, per agafar el camí de Coves Blanques, construït com molts altres pels presos republicans, no tan sols foren humuliats com a vençuts sino que foren carn de canyo i esclaus del règim frenquista, una gran ofensa per a tots els demòcrates i a la humanitat, que no hauria de quedar impune.
Quan acaba el camí hi ha unes grutes, que se suposa tenien que enmagatzemar municions per a unes ametrelladores, tot això sembla que mai fou utilitzat, allà han quedat les cosntruccions.
En cabar el camí, comença el sender, que va pujant per la cresta a estones i una mica més abaix altres estones.
Tot està molt fitat, excessivament fitat diria jo, en tot cas és bo de seguir el camí, anam pujant i a ma dreta deixam el Pas dels Pescadors i el Pas du Congre o dels Porcs, avui la nostra fita és molt més lluny i seguim com si anàssim al Puig de Cornavaques.
Quan ja el tenim a tir, no l'assolim i per la falda anam a cercar una sortida que ens alluny del penya-segat i ens baixi fins el camí que hi ha entre Cornavaques i el Castell del Rei.
Arribam a baix sense cap problema, i tot d'una derrera la barrera agafam un sender que ens duria fins a dalt, ales mateixes portes del Castell, l'hem trobat tancat, amb un pany rovellat i no hi hem pogut entrar.
Hem desfet les passes per tornar pel mateix camí, i i ara si hem pujat al Puig de Cornavaques, hem baixat una mica i hem berenat per segona vegada, hem de mencionar les estupendes prunes que ens ha duit en Biel, de collita pròpia.
La baixada l'hem efectuada per una de les disponibles, no pel camí de Coves Blanques, ens ha deixat al ponterró de ferro que hi ha en el citat camí, en deu minuts hem arribat de nou a l'aparcament de Cala Sant Vicenç, com el dia ha està una mica calent ens hem llançat al mar amb elegància i discrecció, i hem begut unes cervesetes que duiem en una gelera portàtil, tot un luxe.
En definitiva, ruta d'anada i tornada, exceptuant la baixada que l'hem feta per un lloc diferent, amb un desnivell acumulat de uns 800 metres i un temps total de set hores i mitja.
Assistents: Cati, Biel i Tomàs.