dilluns, 17 de juny del 2019

PUIG DES VEDELL-PUIG DES MORO

Avui dilluns he aprofitat per anar per una zona no massa trepitjada per mi, entre Sóller i Deià.
He deixat el cotxo al costat de Can Bleda, un agroturisme devers el PK 57 de la carretera Deià a Sóller. He agafat tot d’una el GR, per passar al poc per Can Prohom i Can Mico, dues grans cases, al poc de passar per les cases , hi ha una barrera verda a ma esquerra, per quest camí he agafat.
El camí és ample i va pujant, fins que sa’arriba a un gran pla, a on hi ha algunes casetes de pedra, sitges i altres construccions antigues, des d’aquí he agafAt un tirany a l’esquerra en principi fitat, però després he perdut les fites i he anat cercant la forma de pujar a dalt salvant les parets verticals, he anat trobant els llocs adequats per fer-ho, fins que m’he topat amb una paret, que semblava és de partió de finques, l’he superada i ja m’he trobat a dalt, a prop de la cima del Puig des Moro.
Enlloc d’anar cap el Puig des Moro, he anat en sentit contrari al costat de la paret, hi havia algunes fites  i després un bon sender, així he pujat fins el Puig des Vedell, a darrera quedaven el Puig des Vent, Teix i Teixot, i just davall el poble de Deià.
He desfet passes, per tornar al lloc per a on havia pujat, però ara si que he seguit fins la cima del Puig des Moro, una mica passada la cima, una gran paret, construïda com si fos un baluard de defensa, bastant alta en alguns trams. Enmig de un tram de la paret rompuda hi havia unes fites que indicaven el camí de baixada.
L’he agafat, camí en els seus inicis molt brut de restes d’arbres caiguts, pràcticament només es veia el mur de sosteniment en alguns trams, a mesura que anava baixant el camí ha anat millorant, fins que he anat a parar al Racó den Barona. La gent per aquí fa alguns desastres, es tanquen amb barreres i panys, encimenten les pistes, posen prohibits per tot, quin fàstic de Mallorca!!
He passat per una nova barrera tancada, hi havia un lloc al costat que deixava 2  pams lliures i m’ha anat bé, novament cartells de prohibit passar. Al poc he agafat un sender ja marcat que indicava a Deià pel camí de Castelló, he passat per ses cases den Jeroni Gros i després per Cas Xorc, actualment un altre casa rural, al fons ja he vist Can Bleda, allà a on havia deixat el cotxo el dematí.
Per tant, una ruta quasi circular, només el tram de pujar al Puig des Vedell ha estat d’anada i tornada, realitzada en 5 hores i mitja, amb un desnivell acumulat de uns 800 metres.