divendres, 6 de desembre del 2019

FONT DELS OBIS-COVA DES NEGRET-MIRADOR DE S'ARROM

No hi ha res millor en el dia de la Constitució, que no fer de colló i anar a fer una bona excursió.
Hem deixat els vehicles a prop de la rotonda d’entrada a Sóller, per anar caminant fins el centre del poble i del centre cap el cementiri. Des del cementiri un sender que va cap el camí que puja a Ses Tres Creus, però enlloc d’anar cap a Ses Creus hem continuat pujant per un sender que ens ha duit fins sa Balma de Na Mamalluda, una mica abans hem aturat a una de les casetes que hi ha a la zona i hem berenat una mica.
Na Mamalluda, és una gran balma, tancada amb una paret seca, es veu que antigament era lloc de recollida del bestiar. Hem seguit pel sender que ens tenia que dur fins Sa Font dels Obis, als peus dels contraforts de sa Serra d’Alfàbia, un lloc espectacular, amb un pou bastant profund, i un aljub que recull l’aigua que baixa, un lloc idíl·lic.
Des de la Font, hem baixat uns 100 metres de desnivell per capficar-nos en un comellar molt inclinat, i avui especialment perillós per la humitat regnant , hem passat pel pas des Negret, que en condicions normals no és complicat, però que avui ens ha fet passar pena, llenegava molt.
Quan ja estàvem una mica desesperats el Gerent del Verdero-Extrem ha trobat sa cova des Negret. Com ja he explicat altres vegades nosaltres anam sense cap suport tècnic de navegació  ni GPS, per tant cercam els llocs per intuïció i per les indicacions dels mapa Alpina.
Hem visitat la cova durant una bona estona, hi ha un avenc pel qual es pot davallar amb l’ajuda de cordes i després hi ha algunes cavitats que es poden visitar a peu, hem trobar algunes restes de ceràmiques antigues i algunes porqueries de imbecils moderns. Hi havia dos rap-panats penjats dormint.
Després de la visita a la cova, hem tornat passar pel pas des Negret en pujada, per anar en direcció a sa Font, sense arribar-hi, ja que la nostra intenció era agafar alçada per anar fins el mirador de Son Arrom, que disposa de una petita construcció de forma circular amb puntes, penjada de l’abisme i del qual es pot gaudir de una grans vistes sobre la Vall de Sóller.
En direcció al Mirador el Brigada en un lloc banyat ha patinat, amb la sort que s'ha pogut aferrar a un tronc, quedant amb els peus penjant, la ràpida actuació dels membres del grup l'han pogut ajudar a recuperar la vertical, avui com he comentat el terreny estava molt perillós.
En el Mirador i ja en una hora avançada, hem dinat, avui dinar de luxe amb pernil de Trevelez, Formatge de Dijon, galetes den Gori de Muro, sobrassada coenta de sa madona calenta, entrepans de camaiot, polvorones la Estepeña, fruits secs, tot regat amb vi de Somontano, cafè i oruxo provinent de destil·lació il·legal.
Ara ja només ens restava baixar pel camí de Son Arrom per arribar altra vegada a Sóller, es Brigada com altres vagades ha baixat en carrera, la resta de  participants de la ruta a peu, per un camí que es fa molt llarg i acabant en fosca negra.
En resum, ruta de uns 13 quilometres, amb un desnivell acumulat de uns 700 metres, circular, realitzada en unes 10 hores comptant les aproximacions , les aturades i la visita a sa Cova.
Assistents: Lluís, Manolo, Pedro i Tomàs.

ES TORRENT AVUI AMB MOLTA AIGUA

DETALL DE UN CERVELL DE PEDRA

RAP PANAT

VERDEROL EXTREM AL FONS DE SA COVA

PAS DEN NEGRET (AVUI MOLT PERILLÓS)