dissabte, 14 de desembre del 2019

PUIGS MOLTÓ, DES CAMPÀS,SA PARET DES MORO, PUNTAL DES FORN I DE SES BASSES.

En data 22-01-2021 se m'ha demanat per part de una persona propera a la propietat que publiqui una informació sobre aquesta ruta en concret, el text rebut el transcribeix de forma literal:

..................., per devora sa pared no és públic, és privat, lo únic públic que hi ha en aquell lloc és la recentment comprada finca pública de sa gramola i es camí que va des d’allà fins a s’arracó, el que va a la trapa tampoc és públic i com a mostra està la propera expropiació del camí des des cap fabioler fins a la trapa, per tant, en sortir del camí marcat s’entra dins propietat privada, per molts diaris d’excursionistes que hi hagi dels que han passat per allà no ho fa públic.

Avui hem sortir del Coll de Sa Gramola, a on hem deixat el cotxo a l’aparcament habilitat.
Hem agafat el GR cap a La Trapa, per sortir al cap de 200 metres i pujar al Penyal de n’Anglada, la referència és una paret, per la qual s’ha d’anar al costat.
Hem anat fins el costat de la paret,  damunt la paret hiha instal·lada una xarxa metàl·lica i un filferro amb pues, amb l’agreujant que en el darrer tram, no es pot passar amb comoditat, ja que hi ha un punt que entre la reixa i els cables que la subjecten complica molt la passa.
Hem fet el possible per a no trepitjar terra privada i  hem pogut continuar la ruta amb tota  normalitat, anant a cercar el segon cimet del dia, el Puig Moltó, per la cresta, a estones una mica complicada, tenint que posar les mans per a progressar.
Contínuam i un cop passat el Puig Moltó, anam cap el Puig des Campàs, per avall i per amunt altra vegada, no acaba aquesta petita serreta aquí, ja que hi ha una quarta cima que assolim, abans de baixar al torrent.
Trobam un caramull de cabres, per no molestar-les ens desviam una mica i en arribar al torrent cercam el lloc més adient per baixar-hi i després el recorrem en direcció sud uns 100 metres per poder sortir.
Anam a cercar una paret que havíem vist quan baixàvem de l’altre costat, per arribar a un collet i trobar el GR que ve de s’Arracó, simplement el travessam i una vegada més, sense fites ni traça, anam a cercar la següent cima, el Puig de sa Paret des Moro. Hi entram pel costat est, per després anar fins la cima, ja per la part de dalt, molt ample i còmode.
En arribar a la paret des Moro, anam cap el collet que tenim a baix, per tot d’una tornar pujar,  no agafam el camí que ens baixaria al GR.
A n’aquesta cima hi ha un gran caramull de pedres, des d’on es pot veure sa Dragonera integral. Hem aprofitat per veure una mica i hem decidit fer la darrera cima del dia, el Puig de ses Basses i després anar a dinar al mirador Josep Sastre.
Espectacular la timba des del mirador, que cau a plor damunt la mar i amb una bona vista, ara una mica més esbiaixada de Sa Drgonera.
Ara ja només ens restava tornar al Coll de sa Gramola, pel GR, en Lluís quan ha agafat el camí ample l’ha fet en carrera, jo que ja som el abuelo Cebolleta l’he fet a pas militar.
En resum, ruta circular de uns 13 quilometres de distancia, amb un desnivell acumulat de uns 500 metres, realitzada en 5 hores i tres quarts comptant aturades.
Assistents: Lluís i Tomàs.