dilluns, 9 de març del 2020

PUIG DE SA FITA I DE N'ALI PER SA COMA FERESTA

Després de un diumenge de calçotada, no hi ha res millor que un dilluns de caminada.
Avui com moltes altres vegades he sortit a fer uns cims ja coneguts i pujats per diferents vies, però avui he fet un tram nou, que sempre és un bon al·licient al conèixer així nous espais.
He deixat al cotxo al carrer que hi ha a prop de la entrada a Massanella, tant aquí com més endavant he trobat algunes cabines amb escusats químics, que a la tornada ja no hi eren, coses que passen i no tenen b massa explicació, que hi fan escusat enmig del camp?
He agafat el camí que va cap a Can bajoca, lloc a on he abandonat la pista per la dreta, passant per un arc magnífic de paret seca, que dóna pas a la Coma Feresta, un camí ample que va pujant, encaixonat moltes estones dins la muntanya, es veu que antigament ho varen asfaltar, segurament en temps d’en Paquito, l’asfalt és molt antic, però encara es conserva.
El camí acaba de sobta i a partir d’ara es segueix per sa Coma ja dins un sender salvatge, com sempre que tenc ocasió, vull denunciar l’absolut abandonament dels senders de Tramuntana, amb milers d’arbres caiguts, sa veritat es poden ficar el concepte de Patrimoni de la Humanitat, allà a on els hi càpiga, no és de rebut tenir la serra d’aquesta manera, siguin finques públiques o privades. El dia que un incendi ho arrasi tot, després ploraran i es lamentaran.
Bé, he continuat en pujada, per una aresta de un pi caigut, m’he fet una bona nafra a una cama. Es va pujant per dins sa coma, hi ha algunes fites que ajuden a seguir el millor traçat. Finalment he arribat al principi de la cresta del Puig de Sa Fita i l’he recorreguda tota, cresta molt complicada, amb dos punts que quasi tenen la mateixa alçada i als que he pujat, rosant els 900 msnm.
El temps era gèlid, sense sol i un fort vent que donava una sensació de molt de fred. He seguit per la cresta, fins que ha passat una paret que deu ésser de partió de finques, després de la paret una pujada m’ha deixar a les roques que hi ha a dalt del Puig de n’Ali, al que entrat per la zona nord.
He dalt, he aprofitat per dinar a baix de la gran roca que hi ha, preparada per poder dormir tres persones, el que seria un “triali”, jo com anava tot sol m’he conformat menjat coca de ceba, plàtans i fruit secs.
M’he tapat be, ja que el temps no millorava i he baixat per la part nord del puig fins el Coll de Sa Línia, una de les pujades més conegudes al Massanella, i que Foment de Turisme va dotar amb dues grans pedres indicant cap a Lluc i cap a Mancor.
Jo evidentment he anat cap a Mancor, en un llarg camí en baixada que recorr tota la Coma d’es Bosc, lloc amb moltes sitges, barraques , i algun forn de calç. He arribat a Ses cases des Bosc, actualment hi ha unes construccions de nova planta que sembla que es llogaran en el futur per allotjar-se.
Després he continuat per un camí que conec molt bé, passant pel Corral fals, ses solls, una pujada en camí de ferradura a sa canaleta des Massanella i s’Estret, per finalment tornar arribar a Can Bajoca, a on avui he tancat el cercle i misteriosament els escusats químics havien desaparegut.
En resum, ruta circular de uns 15 quilometres, amb un desnivell acumulat de 900 metres i realitzada en sis hores, comptant aturades.