dissabte, 15 d’agost del 2020

CORNADOR-SEMENTER GRAN-SON PALOU-PENYA DE S'ANYELL-JOU-PERNOCTACIÓ REFUGI D'EN QUESADA

 

Nova ruta realitzada en les darreres hores d’horabaixa, i primeres del dematí per fugir de la calor, a n’aquesta ocasió pernoctació al refugi Xim Quesada del Cornador.

Aprofitant que el meu fill anava a passar el vespre amb amics al Penyal des Migdia, vaig idear aquesta ruta des del túnel de Monnabèr a on vaig deixar el cotxo, per anar pel comellar de Son Torrella fins el Portell de Sa Costa.

En arribar a l’alçada del portell, vaig agafar el sender que per l’esquerra i en pujada guanya la serra de Cúber i arriba al Coll de l’Ofre. En el coll començaria una circular, per aanar pel GR, cap el barranc de Biniaraix, fins el desviament que creuant el torrent ens duu al Cornador Gran.

Vaig arribar al Cornador Gran mitja hora abans de la posta de sol, per tant vaig deixar la motxilla a dins el refugi i vaig pujar fins el mirador d’en Quesada. En el refugi no hi havia ningú, però quan era a dalt arribarem quatre caminadors, que em comentaren que també passarien el vespre allà.

Després de veure la posta vaig anar a sopar dins el refugi, feia un vent fred que encara que dugués màniga llarga no bastava per estar a fora, vaig sentir veus i arribaren dues persones més ja quan fosquejava.

Per tant passarem el vespre set persones al refugi, ja amb fosca vaig sortir una estona per enviar senyals de llum al Penyal des Migdia, com no hi ha obstacles les podien veure des d’allà.

El dematí, amb els primers raigs de sol he continuat la marxa, per anar primer al Sementer Gran, he seguit fent un cercle al puig de Son Palou, Penya de s’Anyell i finalment el puig des Coll den Jou, tots cims de més de mil metres.

Des del darrer he seguit en la direcció que anava per arribar al Coll de Sa Poma, a la base sud de l’Ofre, he pujat una mica i he enllaçat amb el camí que arriba al coll de l’Ofre, a on he tancat el cercle que havia començat ahir.

Ara ja només em restava fer el mateix camí a l’inversa per arribar fins el portell de sa Costa i baixar pel comellar de Son Torella fins el túnel de Monnàber a on tenia el vehicle.

Per tant, ruta realitzada en dues jornades, semicircular, de 19 quilometres de distància, desnivell acumulat complicat de precisar per la quantitat de baixades i pujades, efectuat en 5 hores i mitja de marxa efectiva.

Assistent: Tomàs.

Mètode MIDE: 2333. Per tant la consideram MITJANA +3




PORTELL DE SA COSTA



COLL DE L'OFRE




REFUGI D'EN XIM QUESADA

INTERIOR REFUGI


ES GENERAL AL MIRADOR D'EN QUESADA

SEMENTER GRAN


L'OFRE



POSTA DE SOL DAMUNT SOLLER




SÓLLER I PORT

SORTIDA DEL SOL


AL SEMENTER GRAN




PUIG DE SON PALOU



PENYA DE S'ANYELL

PUIG DES JOU

AL PUIG DE SON PALOU

VALL D'ORIENT

PENYALS D'HONOR

A SA PENYA DE S'ANYELL


CAP EL PUIG DES JOU


AVENC AL COLL DES JOU




PASSET PER ACCEDIR AL PUIG DES JOU

AL PUIG DES JOU









COLL DE SA POMA




RELIQUIA DEL PASSAT

RETROSPECTIVA DELS CIMS ASSOLITS

COMELLAR DE SON TORRELLA


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada