dimarts, 11 d’agost del 2020

SA RATETA, NA FRANQUESA I L'OFRE FENT BIVAC

Sempre m’ha costat molt dormir en llocs poc habituals, però avui he fet un extra i he anat a dormir a dalt de Sa Rateta, complimentant així una ruta d’horabaixa-dematí per escapar de la calor.

Hem deixat el vehicle a l'aparcament que hi ha  a l’embassament de Cúber, per anar caminant fins a la presa, en arribar a la presa hem agafat el camí que va al costat del torrent, en principi el deixam a baix i després baixam per creuar-lo, ara al costat de la tuberia que baixa l’aigua hem camint una estona, remuntant de nou, al arribar a un lloc que hi ha unes tuberes sense utilitzar, hem creuat el cau de un torrentó, hi ha fites que ens indiquen el lloc.

Hem seguit aquestes fites, alguns punts blaus a part de les fites tradicionals ens duen al coll des Bosc, des d’on iniciam la pujada a Sa Rateta, en alguns trams hi ha un antic camí empedrat que es conserva d’aquella manera. Arribam per aquest camí fins la caseta de neu de Sa Rateta, just al costat hi ha un profund avenc.

Des de sa caseta de neu, i sense deixar de seguir unes fites explícites arribam a Sa Rateta nord, ja amb la posta de sol acabada, però amb els colors vermellosos que deixa el sol a l’horitzó. Cercam el millor lloc per passar la nit, hi ha alguns llocs per bivaquejar preparats  i escollim un que es pla i hi ha una mica de terra enlloc de pedra.

Després de sopar, pensam que és l’hora de intentar dormir, però una forta brisa comença a córrer, no aturarà en tot el vespre. En Lluís si que ha pogut dormir, però el que subscriu com és habitual no, sempre hi ha motius que em  distreuen el poder dormir en aquests llocs, avui la brisa i el haver escollit un sac massa lleuger, que m’ha fet passar fred.

Però bé, ha passat la fosca, hem vist algunes llàgrimes de Sant Llorenç i l’espectacle de veure pràcticament tota Mallorca il·luminada de vespre ben val passar un vespre en vela, el proper dia duré una botella de vi, a mem si m'ajuda a agafar el so.

Amb les primeres clarors del dia en hem aixecat i hem fet un bon reportatge de la sortida del sol, de la fresca brisa en poc temps hem passat a la calor, que ja desprenia el sol en bon dematí, de totes formes hem pogut iniciar la resta de la ruta amb una mica de fresca.

Hem baixat al coll des Gats, per pujar a Na Franquesa i hem baixat de nou al coll des Cards per pujar a l’Ofre,  ja fa molts anys aquesta ruta és coneguda pels Tres Mils, encara qie hi ha moltes rutes a Mallorca que enllacen diferents cims de més de mil, aquesta sense cap dubte és la més coneguda.

Hem baixat de l’Ofre pel sender sud fins arribar al coll de l’Ofre, que ja ens dóna pas a la llarga baixada fins l’aparcament de l’embassament de Cúber, hem anat per la part esquerra de l’embassament i així hem fet una ruta circular del tot.

En resum, ruta efectuada en dues etapes, dormint a Sa Rateta, circular, amb 700 metres de desnivell acumulat i realitzada en 5 hores efectives de caminar.

Assistents: Lluís i Tomàs.