dijous, 27 d’agost del 2020

TUCA LITEROLA-PICO ROYO-PUNTA LITEROLA-PERDIGUERO-HITO E PERDIGUERO

Avui hem fet una ruta que en al argot ciclista es podria denominar l’etapa reina, amb quatre ports de primera i un de categoria especial.

Hem deixat el vehicle a l’aparcament que hi ha davant el barranc de Literola en la carretera que va a Llanos de Hospital. Hi ha un indicador de ruta al Ibonet de Literola.

Hem agafat el sender que va al Ibonet, per la vall de Literola, va pujant i pujant, els llums del sol han començat a il·luminar les roques. I nosaltres hem seguit pujant fins que hem arribat al creuament que duu al Ibonet o que també va fins el Ibón Blanco.

En aquest punt, que no està marcat i que ho has de saber, hem anat en direcció al Ibón Blanco, fins que hi hem arribat i hem berenat. Ara tocava decidir quina de les tres pujades faríem, per les condicions visuals hem decidit pujar cap el Collado Superior de Literola.

Hi ha tres alternatives més, per a situar-te a la carena, totes amb un bon desnivell i per un terreny de pedres molt incòmode. El Collado Superior et deixa entre el Perdiguero i la Punta de Literola.

Des del Collado hem anat fins la Tuca de Literola i després per la cresta hem recorregut la Tuca, el Pico Royo i la Punta de Literola, assolint tres cims de més de tres mil.

Hem tornat al Collado Superior i hem fet una bona grimpada per passar un esperó i després en forta pujada assolir el cim del Perdiguero, a on hi havia bastant  de gent, nosaltres hem aprofitat per dinar amb les magnifiques vistes.

Ara ens quedava tota la baixada, que hem fet pel Collado Ubago i hem passat per l’Ibonet de Literola,  per arribar al lloc a on havíem obert un cercle feia hores al superar-lo.

Ara ja només ens restava la llarga  baixada fins l'aparcament,  la ruta d’avui és  extensa en tots els sentits, una prova de foc per un caminador.

En definitiva, hem superat 5 cims de més de tres mil en una ruta semicircular, amb un desnivell acumulat de 1900 metres, fent una distància de 20 quilometres, tot plegat en 10 hores i 20 minuts comptant aturades.

Assistents: Lluís i Tomàs.

INICIAM LA PUJADA

ES BRIGADA AL IBONET

OVELLES  AL ESTIL DE LA PROCESSIONARIA

ENS QUEDEN DUS HORES DE BAIXADA

Hoy hemos hecho una ruta que en la jerga ciclista se podría denominar la etapa reina, con cuatro puertos de primera y uno de categoría especial.

Hemos dejado el vehículo en el aparcamiento que hay frente al barranco de Literola en la carretera que va a Llanos de Hospital. Hay un indicador de ruta en el Ibonet de Literola.

Hemos cogido el sendero que va al Ibonet, por el valle de Literola, va subiendo y subiendo, las luces del sol han empezado a iluminar las rocas. Y nosotros hemos seguido subiendo hasta llegar al cruce que lleva al Ibonet o que también va hasta el Ibón Blanco.

En este punto, que no está marcado y que debes saberlo, hemos ido en dirección al Ibón Blanco, hasta que hemos llegado y merienda. Ahora tocaba decidir cuál de las tres subidas haríamos, por las condiciones visuales hemos decidido subir hacia el Collado Superior de Literola.

Hay otras tres alternativas, para situarte en la cresta, todas con un buen desnivel y por un terreno de piedras muy incómodo. El Collado Superior te deja entre Perdiguero y Punta de Literola.

Desde el Collado hemos ido hasta la Tuca de Literola y después por la cresta hemos recorrido la Tuca, el Pico Royo y la Punta de Literola, alcanzando tres cimas de más de tres mil.

Hemos vuelto al Collado Superior y hemos hecho una buena trepada para pasar un espolón y después en fuerte subida alcanzar la cima del Perdiguero, donde había bastante gente, nosotros hemos aprovechado para almorzar con las magníficas vistas.

Ahora nos quedaba todo el bajón, que hemos hecho por el Collado Ubago y hemos pasado por el Ibonet de Literola, para llegar al lugar donde habíamos abierto un círculo hacía horas al superarlo.

Ahora ya sólo nos restaba la larga bajada hasta el estacionamiento, la ruta de hoy es extensa en todos los sentidos, una prueba de fuego por un andador.

En definitiva, hemos superado 5 cimas de más de tres mil en una ruta semicircular, con un desnivel acumulado de 1900 metros, haciendo una distancia de 20 kilómetros, todo ello en 10 horas y 20 minutos contando paros.

Asistentes: Lluís y Tomàs.