dilluns, 24 d’agost del 2020

ERMITA DE SAN PEDRO DE VILANOVA

De nou per  la vall de Benasque, avui he fet una ruta curteta, d’aquestes que es poden denominar de descans actiu i que són aptes per a tots els públics.

He deixat el vehicle al poble de Vilanova, per anar a la part alta del poble des d’on surt el PR-HU-51 i que té dos ramals que arriben al camí que ve de Sahún i va cap a Chia. He pujat pel ramal que surt més cap a Sahún, amb el nom de camí de la Fuenroya, el sender és preciós, quasi tot el temps sota l’ombra dels arbres, en arribar al camí abans mencionat s’ha de caminar uns metres direcció Sahún, ben aviat trobam un senyal a l’esquerra que ens marca que anam cap a l’ermita de San Pedro, no té pèrdua, el sender està senyalitza fins l’ermita amb marques blaves i grogues.

Continuam pujant, fins que arribam a l’ermita, una zona que disposa de una font amb un bon caudal d’aigua i diversos bancs de fusta que estan en bones condicions per fer una bona menjada, per tant també és un lloc ideal per anar a dinar en plena natura.

L’ermita roman tancada, per tant no he pogut entrar a dins. Després he caminat una estona més, arribant a la zona denominada “las banderetas”, una planícia des d’on hi ha bones vistes a la Serra de Chia per l’esguerra i al Tusal de Bocs per la dreta.

He tornat pel mateix camí fins l’ermita i també fins el camí principal, però la baixada a Vilanoa l’he feta pel segon ramal, el camí de san Chulián que m’ha deixat en la part més alta del poble.

Després he baixat fins a Casa Riu a on m’esperava la família per fer una bona cervesa fresca i acabar finalment al Riu Esera, en un lloc molt apropiat pel bany i fer una manutenció sana i natural.

Per tant ruta semicircular, de 7 quilometres de distància efectuada en dues hores sense aturades i amb 420 metres de desnivell.