dijous, 7 de gener del 2021

PUIGS CRIANÇA, CRIANÇA DE DALT I GALILEU PEL PAS DE SA REBOLLADA

Avui he sortit encara que la previsió meteorològica era dolenta, donaven pluja al 100% i neu per sobre de 800 mts, per tant he pensat que si passava de 800 veuria nevar, no ha estat així, ha plogut, però no nevat.

He deixat el vehicle a la urbanització del Guix, per anar fins el coll de sa Bataia, des d'on surt el sender que puja al pas de Sa Rebollada, just davant la benzinera hi ha un vial, tot d’una trobam unes solls i des d’aquí es va pujant.

Hi ha algunes fites, fins que arribam al pas que des del coll és en pujada tendència a la dreta. Des del començament he vist que la ruta no seria fàcil, encara que no hi havia gens de neu, el fang feia que les sabates llanegessin molt, si tocaves roca també.

En el pas he coincidit amb un grupet, ens hem saludat i parlat una estona, ells anaven al frontó de Comafreda, per tant hem caminat a prop una estona, des d’aquí els hi envio salutacions cordials.

Fins el puig de Criança, poca neu, però després ha anat augmentant, i ja en el puig de Criança de dalt, quasi ho tapava tot, com que no és neu compacta i en aquest tram sense empremta, el perill és no trobar un forat entre roques i passar la cama, sempre et pot fer molt de mal, per tant anava tantejant amb el bastó per allà a on tenia que posar el peu.

La boira ha fet acte de presencia, el panorama en aquests casos es infernal, tot blanc, boira i una mica de pluja fina, menys mal que no feia vent. Pràcticament sense adonar-me de la proximitat per la boira, he arribat al cim del Galileu. Un bastó ens indica que som a dalt, no hi vèrtex geodèsic a n’aquest cim.

La baixada si que estava molt trepitjada, es veu que quasi tothom puja des de la vessant oest, m’ha anat bé, ja que caminar per la neu tova i sense empremta cansa molt. He arribat primer al creuament que duu al Coll del Prat, queda a ma esquerra i després he arribat fins ses cases de neu del Galileu, avui no feia moltes ganes aturar-se, per tant he continuat cap a ses voltes, la primera intenció era allargar la ruta, però a la vista de les condicions he decidit que ja estava bé per avui.

Ses Voltes avui molt perilloses, ja que la neu trepitjada estava fent gel, i en qualsevol moment te la pots pegar, el millor seria posar-se crampons, encara que siguin de punta curta, però tot el material de neu el tenc al Pirineu, fa dos mesos que no hi puc anar.

He anat baixant, poc a poc, pujava qualque família i alguns joves que m’han demanat si a dalt hi havia taules per seure o area de pic-nic. He passat per sa casa de neu de Son Massip, per finalment arribar pel GR a la carretera, he anat cap a Lluc, i aquí és a on ha succeït un fet inadmissible.

Quan ja m’atracava a Lluc, de lluny he vist a tres individus joves amb un ca, a primera vista m’ha semblat un Staffordshire bull terrier, una de les denominades races perilloses, el ca anava amollat i sense morral, una imprudència de primer ordre, a més a més tot d’una que m’ha vist a vengut cap a mi. Els hi he recriminat el fet, i que no podien dur aquest ca així, després passa el que passa, ja està bé de gent inconscient!!

He arribat a Lluc i en pocs minuts a on tenia el cotxo, donant per finalitzada aquesta ruta hivernal.

En resum, ha estat una ruta circular de 12 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 700 metres, realitzada en 4 hores i mitja, avui sense aturar.