dimecres, 20 de gener del 2021

PUIG DE SON NASSI-SA GUBIA-PUIG DE SA FONT

Molt interessant ruta per la zona de Bunyola, hem deixat els vehicles al costat de la rotonda que va a Bunyola des de la carretera de Sóller, definitivament l’aparcament de l’antic restaurant Can Penasso cobra 6 € per aparcar als no clients.

Hem agafat un camí asfaltat que després de fer un 4 entre en una zona empinada i sense asfaltar que ens deixen entre el puig de Son Poc i el Puig de son Nassi, a partir d’aquí una forta pujada, molt exigent i algunes grimpades ens han deixat a prop del cim, però encara ens restava la darrera grimpada, després de baixar un tram i girar cap a la dreta.

Ressaltar que hem posat la corda algunes vegades per facilitar el trànsit per les zones més escarpades, supòs que depèn de l’habilitat de cadascú, però la zona és bastant complicada i la corda ens ha ajudat molt.

Hem arribat al Puig de Son Nassi, per seguidament baixar al collet que hi ha entre aquest i Sa Gúbia, passant per dos avencs un de bastant gros i un de petit que està pràcticament enmig del camí, per tant molta cura, ja que si no el veu i pots pegar a dins.

En arribar a les parets de sa Gúbia, ens hem arrambat a elles per trobar un pas que ens ha deixat a dalt, aquest pas fa una V i es deixa a pocs metres del cim. Com que encara ens restava molta ruta, hem seguit sense aturar-nos massa.

Hem baixat al coll a on hi ha la placa del Foment de Turisme a en Leandro Ximenis i hem partit com si anéssim al pas de sa Fesa, però en arribar a l’olivar que hi duu hem seguit pel camí que va cap el puig de Sa Font, que era la nostra següent fita.

Hem caminat una bona estona, passant per diverses construccions del gloriós passat mallorquí, un gran forn de calç, dues casetes amb cobertura ovalada, un aljub, un forn de pa, sitges, no faltava de res, un bon lloc per a impartir una classe magistral d’arquitectura de la pagesia.

En arribar al final del camí, un sender amb algunes fites i fletxes vermelles ens ha adreçat cap el puig de sa Font, a on hem dinat just devora una paret parapetats pel vent fresquet que feia. Hem celebrat Sant Sebastià, amb dues botelles de vi de la terra, fuet, olives farcides, truita de patata, canalons de gamba de Sóller,  dàtils, figues seques i rebentat de Terry.......Terry me va !!

Després de tan exquisides viandes, hem tornat a baixar pel mateix camí, volíem fer un altre cim, però l’hora avançada ens ha fet desistir. Ara ens tocava tornar fins l’olivar citat per anar fins el pas de Sa Fesa.

Hem passat pel pas i com sabem de la problemàtica que hi ha per la zona, hem decidit tornar pel camí que baixa fins s’Alqueria Vella de l’amo Biel Canyelles. Nosaltres sempre complim la Llei escrupolosament.

Ara ja només ens restava tornar fins a Can Penasso a on el dematí havíem deixat els vehicles.

Per tant ruta semi circular, amb una distància de 19 quilometres, mil metres de desnivell acumulat, realitzat en 9 hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Manolo, Pedro, Sebastià i Tomàs.