dimarts, 12 de gener del 2021

PUIG DE SA FONT-PUIG D'EN COSTURER

Ruta d’avui per la zona de Campanet, en concret hem deixat els vehicles a prop de l’ermita de Sant Miquel, molt a prop de Ses Font Ufanes i de ses Coves de Campanet, a primera hora encara hi havia lloc, però en tornar estava ple de cotxos per tot.

Hem agafat el camí que va cap a les finques de Monnàber Nou i Vell, un cop passades ses finques arribam al torrent d’en Carrós i travessam un pont amb una porta metàl·lica, ara tenim tres opcions a ma dreta i abalisat amb estaques blaves es puja a sa Penya del Migdia i Sa Foradada, recte anam cap el Comellar de sa Font de Sa Pega, i a ma dreta agafam el camí que passa per damunt el pont i que puja al puig d'en Costurer, per aquest tornarìem,  hem pujat pel comellar.

La primera part en realitat es va pel cau del torrent, per després sortit a l’esquerra en trobar una balisa, i anar deixant el cau bastant a baix, però en arribar bastant més amunt, tornam topar amb el torrent, aquí hi ha una fletxa groga que indica el camí cap el pas d’en Bisquerra, es veu que en aquest punt per anar cap el puig d'en Costurer s’ha d’agafar el comellar de la dreta, però nosaltres hem seguit una estona rectes, en adonar-nos de l'errada ho hem arreglat anant una estona fora traça per agafar el sender.

Molt de càrritx i poques fites, per tant a estones el camí és molt perdedor, com que voliem pujar també el puig de sa Font, ens hem arrambat a ses parets del puig per un terreny hostil, vertical i amb molta vegetació, hem passat per dues petites feses i una mica després hem arribat a la carena del puig.

Feia un vent fresquet, per tant hem continuat per la carena, per anar cap  el segon puig del dia el d'en Costurer, entre els dos una baixada de uns 100 metres i tornar a pujar. A la pujada novament la cosa s’ha complicat, però provincialment hem trobat un passet que ens ha ajudat a assolir la carena i finalment el puig, hem baixat una mica per no tenir vent i hem dinat al sol i amb unes vistes excel·lents, són els grans moments que et dóna la muntanya.

La baixada cap el camí de tornada, novament fora traça, però sempre en la bona direcció, fins que hem arribat al que tenia que ser una antiquíssima casa de pedra, molt gran i actualment en runes, ens ha sorprès trobar una roca amb una creu tallada, devia ser per espantar els mals esperits.

Des de la casa un ample camí, hem intuït que aquesta casa devia tenir la seva importància, per haver construït aquest camí per arribar-hi, hem seguit pel camí, en un revolt hem trobat una esbaldregada impressionant, dues de les roques eren coma tràilers, fins que hem arribat a situar-nos damunt el pont pel que havíem passat el dematí, com so sabem a on va aquest camí, hem baixat al torrent i passat novament per davall, tancant el cercle que havíem començat unes hores abans, ara ja només era fer el mateix camí i arribar al cotxos.

En resum, ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 600 metres, realitzada en 6 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga i Tomàs.