dilluns, 11 de gener del 2021

ERMITA DEL PARE CATANY-FAR DE MULETA

Avui si que la sortida del grup “dilluns” ha estat en dilluns, no sempre és així. Hem deixat els vehicles una mica abans de la rotonda del Monument a Sóller, per anar a creuar el torrent que avui duia un bon caudal d’aigua.

Poc després i direcció al Port, hem deixat el sender per l’esquerra i hem caminat fins que hem arribat a un restaurant, a on hi ha una barrera, jo supòs que roman oberta ja que els indicadors fins allà ens han duit. En qualsevol cas hem desfet el camí, ja que es tractava d’anar una estona cap a la dreta fora traça i trobar unes tuberes que venen de un pou, es veu que aquest pou dona aigua a 5 habitacles pel número de tuberes que hem vist.

Hem superat una paret des d’on hi ha el pou per una mica després trobar el primer mamotreto del dia, un xalet a mig construir que es veu que fa anys està abandonat, poc després hem trobat un segon mamotreto en les mateixes condicions, aquest just damunt el turó, a pocs metres hi ha el que queda de l’ermita del pare Catany dels segle XIV.

Hem aprofitat les bones vistes de de l’ermita per a berenar una mica, després hem desfet les passes fins a les tuberes i ara de nou sense traça hem baixat al camí asfaltat que teníem a baix, sortint a una construcció també abandonada que semblava tenir alguna cosa a veure amb l’aigua.

Aquest camí ens ha adreçat al GR, però nosaltres enlloc d’agafar el GR, a l’alçada de Bens d’Avall, hem caminat per un carrer urbanitzat i al finalitzar hem agafat un sender, que a estones mostrava traces de un antic camí de pedra que ens duria fins el far i refugi de Muleta.

Hem dinat als bancs del refugi, a on tres cabres han protagonitzat uns fets molt singulars, una d’elles ha començat a espitjar els contenidors de fems fins que n’ha tomat un, amb la mala sort que la tapadora l’hi ha quedat cap avall i no l’ha pogut obrir, es veu que no era la primera vegada que realitzava aquesta maniobra, com a premi li hem donat dues peladures de plàtan i una de mandarina que han engolit amb molt de gust.

Des del refugi teníem dues opcions, baixar pel camí asfaltat,  opció més curta o baixar pel GR, hem optat per aquesta segona, arribant quasi amb fosca a Sóller.

Per tant ruta circular de 17 quilometres de distància, amb un desnivell acumulat de 350 metres, realitzada en 7 hores i 45 minuts.

Assistents: Marga, Maria Antònia i Tomàs.