dilluns, 4 de gener del 2021

CAMÍ DELS BINIS-PAS DELS BOUS

Ha començat l’any amb neu i encara que personalment no és una cosa que m’estiri massa, avui hem anat a fer una ruta sense complicacions per la part nord del Puig Major.

Hem deixat el vehicle a un dels llocs habilitats a la carretera del Puig Major, en concret davant una petita area recreativa uns dos quilometres abans d’arribar al túnel de Monnàber.

Hem caminat una estona cap amunt per la carretera, en arribar hi havia 1Cº, a prop del túnel llenegava una mica, però avui es veu que han obert tot el dia la carretera. Hem agafat a esquerra el camí que es dirigeix als Binis i que recorr tota la part nord entre la carretera a on estàvem i la carretera de sa Calobra, acabant a la famosa base del funicular, que mai va arribar a ser.

En quant a orientació la ruta no pot ser més fàcil, es segueix el camí i prou, avui amb l’agradable sorpresa de no trobar les barreres tancades amb pany. Una mica després de passar per la Font de Sa Bauma, hem agafat el sender que puja a sa Coma Fosca, per a on hem caminat una estona, es veu que ens hem passat una mica les fites de l’esquerra que passen pel pas dels Bous, a on volíem anar, i en arribar al bot que hi ha al camí de sa Coma hem creuat transversalment per anar fins el pas.

Sempre que hi ha neu, i amb banyat la precaució s’ha de multiplicar, ja que en condicions normals aquest tram no entranya cap ris, però en banyat te’n pots anar per avall fàcilment.

Hem arribat al pas, en la seva part més propera encara conserva un tram ben maco de camí amb un bon marge de sosteniment. Hem fet el pas i hem aturat per menjar una mica, la boira ens havia envoltat.

Hem consensuat baixar pel mateix camí i no pujar fins na Rius, que era a priori el que volíem fer, ja que no es veia res, mentre efectuàvem el manteniment alimentari, durant uns pocs minuts ha escampat, per tornar la boira ràpidament.

Com que avui el més important era caminar una estona per la zona, hem baixat anant a cercar el camí dels Binis per tornar, quan érem al camí una forta calabruixada, meitat aigua, meitat gel ens ha delectat amb la seva presència.

N’ Alexandra avui ha perdut els guants, duu un bon ritme d’objectes perduts, si qualcú li va a darrera s’equiparà aviat!!! Per tant si qualcú troba uns guants blaus per la zona, agrairíem ens diguessin coses i si qualcú troba un paravents per la fesa de sa Penya de s’Anyell, també.

Hem aturat una mica al Coll dels Cards-Colers i finalment hem anat fins el cotxo, la carretera estava plena de persones humanes que feien moneiots de neu, i es llançaven bolles de neu, un espectacle digne de veure.

Per tant, ruta d’anada i tornada, de 14 quilometres de distància, amb un desnivell de uns 300 metres, realitzada en sis hores i mitja comptant aturades.

Assistents: Alexandra i Tomàs.