dijous, 14 de gener del 2021

PUIG DELS AVENCS-PUIG DE SES PLANES D'EN VERD-PUIG DE SA QUARTERADA

Avui he tornat al Coll de Sa Gramola per a dur a terme una ruta amb un caramull de puntes que es troben pràcticament en línia i que arriben fins la base de sa Mola de s’Esclop.

Des del coll he pujat al primer cim del dia, el Puig dels Avencs, fa unes setmanes també hi vaig passar, però feia tant de vent que no em vaig poder entretenir cercant avencs, avui ha anat bé i n’he trobat tres.

Des del puig es fa la primera baixada del dia, una constant de tota la jornada, pujar i baixar, per passar pel Coll dels Coloms i tot d’una tornar a pujar, a ma dreta queda es Penyal den Rico i a ma esquerra tot el seguit de cims per damunt de 500 msnm i alguns passant dels 600.

El segon del que he trobat nom, ha estat el Puig de ses Planes d’en Verd, situades entre el citat i el Penyal d’en Rico. He anat pujant i davallant una darrera l’altre punta fins arribar al Puig de sa Quarterada, desplaçat una mica a la dreta del sentit de la marxa, i que es situa damunt sa Coma Clova.

Novament he creuat una plana cap a l’esquerra, per anar a cercar el punt més alt del dia, però abans he intentat trobar un avenc que hi ha per la zona, sense èxit. Des d’aquest punt he pogut veure de a prop ses cases de ses Alquerioles, i deixant-les a ma dreta he anat a cercar el GR.

Fins aquí tota la ruta ha estat fora traça, cercant sempre el millor lloc per passar, en el GR excepte uns metres a on l’he perdut si que ja es va per camí marcat.

L’he trobat aviat i l’he seguit, no coneixia aquest tram, que passa per les Planes d’en Cabrit, després deixa a ma dreta l’avenc del Vi, la baixada cap a la carretera la fa en tendència a l’esquerra a on trobam el Pas Gran. En acabar el pas hi ha una barraca en runes, al caseta del Carabinero.

Ara ja trepitjam una zona per un camí còmode, hi ha un creuament, jo he seguit per la dreta i he anat a passar per Ses Fontanelles el de l’esquerra hi passa per damunt i surt a la carretera més endavant, el darrer tram l’he fet per la carretera, encara que sembla que el GR, va per un camí paral·lel una mica més a baix, arribant en qualsevol cas al Coll de sa Gramola.

He trobat que el GR no està ben senyalitzat, hi ha molts llocs a on sorgeixen dubtes, en arribar a  la carretera, no hi ha cap senyalització, tot plegat una mica descoratjador.

En definitiva, ruta absolutament en solitari, circular, distància de 15 quilometres, amb un desnivell acumulat de uns 600 metres, realitzada en set hores comptant aturades.