dijous, 26 d’agost del 2021

CALA DE SES ORTIGUES-PUNTA DE NA FORADADA-COVA DE NA BENETA

La ruta d’avui ha estat en una de les baixades a la mar que hi ha entre el Coll de Sa Gramola i Estellencs, zona rocosa i amb algunes cales salvatgines.

Hem deixat els vehicles a prop dels túnels que hi ha a la zona per evitar caigudes de pedres a la carretera. Hem agafat el camí que baixa a cala Ses Artigues, un camí ample, però que ha sofert caigudes de roques i arbres que a vegades dificulten el pas, passaran dècades i segurament el tema estarà igual, la Serra està deixada de la ma de Deu.

En un moment determinat el camí acaba i es converteix en un sender que baixa bastant vertical a la mar, acaba la zona plàcida i comença el que serà quasi tot el resta de la jornada, terra en pendents, roques i pedres.

En arribar a la cala, tot d’una agafam cap a la dreta per anar fins un Escar, a on hem aprofitat per berenar una mica, el nostre següent objectiu era arribar a sa Cova de Na Beneta, per decisió del grup no hem seguit la línia de costa, ja que hi ha una zona una mica conflictiva, per tant hem agafat un sender que surt uns metres abans de l’Escar,en el que han posat uns escalons i fins i tot uns passamans, tot plegat una mica exagerat.

Hem arribat a dalt fàcilment i hem tornat a baixar a la mar, ala zona hi ha moviment de terres i un camí entre les rotes, en acabar el camí i per una zona de terra molt relliscosa i inclinada hem tornat a baixar a la mar.

Hem aixecat el campament a n’aquest lloc i hem obert tres possibilitats, anar fins sa Punta de Na Foradada, sa cova de Na Beneta o quedar en el lloc a prendre el sol i un bany, na Rosi s’ha tombat per la tercera opció, la resta del grup hem anat fins sa Punta de Na Foradada per damunt les roques, hi ha un punt que per passar s’han de fer grimpades per assolir la zona.

Un servidor ha decidit anar per mar, nedant, però per segona vegada consecutiva aquesta setmana, un grumer m’ha atacat per sorpresa i he sortit pegant un bon brinc, alguns ja havien decidit passar per les roques i altres esperar, jo he partit per les roques per arribar fins sa Punta.

Els companys ja havien arribat damunt una gran roca, foradada amb un arc i dues finestres, una preciositat de la natura, jo per no enredar els he esperat a l’altra banda, ja que m’havia de descalçar per passar o arriscar-me a banyar-me les sabates.

La tornada l’hem feta diferent al veure una corda que ajudava a passar ses roques, no m’ha agradat massa l’estat de la corda, però Sa Geneta de Montuiri, ha dit que la provaria, ja que pesava poc, finalment tots hi hem passat, ajudant-nos també amb les mans per no posar tot el pes a la corda.

Hem tornat a la zona zero, a on ens esperava na Rosi, i hem decidit que també anàvem a la Cova de na Beneta de difícil accés, cadascú ha arribat fins on ha volgut o ha pogut,tres hem estat a dins, hi havia una trepada complicada, tant per sortir com per entrar i això que avui l’estat de la mar era ideal.

Hem tornat de nou al punt zero, per menjar una mica i donar-nos el bany definitiu, ja només ens restava la pujada al cotxos, i una bona part per bon camí, enllaçant amb el camí vell d’Estellencs i fent els darrers metres per carretera.

Agrair al grup Illencs Trekking la confiança dipositada per a dur a terme aquesta gran ruta i  donar l’enhorabona a tot l’equip que ha funcionat com un rellotge suís en una ruta a estones complicada.

El final feliç avui ha estat a un famós i luxuriós restaurant d’Andratx, a on ens han servit amb guants blancs i safates de plata un excel·lent menú per 10,50 €

En resum, ruta circular de 8 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 300 metres, realitzada en 5 hores i vint minuts comptant aturades.

Assistents: Rosi, Marina, Cati, Alexandra, Esperanza, Miguel, Paco, Toni i Tomàs.