diumenge, 8 d’agost del 2021

MUELA DE ALBA-DIENTE DE ALBA

Tercera ruta de la setmana a on he assolit cims de més de tres mil, encara que avui la sensació ha estat agre i dolça, ja que la boira ha actuat quasi tot el dia en les zones altes i no he pogut veure bé les vistes.

He deixat el cotxo a l’aparcament de LLanos de Hospital, està situat a uns 800 metres de l’hotel, i durant tot l’estiu no es pot passar d’ell. Hi ha un servei de bussos, que pel mòdic preu de 5,20 € anada i tornada et duen fins La Besurta.

Per tant, he començat la ruta la Besurta a 1910 msnm., quan he arribat, la primera mirada s’ha anat a on tenia previst pujar i estava completament ennigulat, encara que avui donaven bon temps.

Ja que era allà, he partit per amunt, passant pel conegut refugi de La Renclusa, ja no tan sols era la boira, un vent gèlid et recorria el cos, en tot el dia no m’he llevat el Polar.

El sender que s’agafa és el que quan ets al refugi surt a ma dreta, el de ma esquerra puja cap el Collado de La Renclusa i també és una de les pujades a l’Aneto. Es passa per una palanca que travessa el torrent i el camí bens senyalitzat arriba als Ibones de Paderna.

A partir dels Ibones , ja t’has d’espabilar, encaraq eu hi ha fites has de saber quines són ses bones, ja que hi ha diverses pujades, a diversos llocs, tot en un gran caos de pedres a partir de la zona humida.

He seguit la traça fins quasi arribar al Collado de Paderna, que et duu al Pico de Paderna i també al Alba. Però abans d’arribar-hi, ja convé anar agafant ses fites de l’esquerra i no pujar del tot al Collado, que queda a la dreta.

Es va intuint cap a on anam, ja que podem veure els dos Collados de Alba, el inferior que queda entre els cims Diente i Muela de Alba i el Pico de Alba, i el Collado de Alba que queda entre aquests citats i el Pico Mir. Havia llegit que és molt vertical i la pedra molt descomposta, efectivament les indicacions eren bones, és un perill constant, ja que tot es mou, fins i tot pedres de grans dimensions i s’ha d’anar amb peus de plom. En arribar a mitja pujada m’he tirat cap a l’esquerra a on podia ajudar-me amb les roques.

En arribar a dalt, el vent bufava més fort encara, m’he dirigit primer a la Muela de Alba i després baixant, ja que la cresta amb el vent era perillosa, he cercat un tram sense massa complicacions per pujar al Diente, una mica més alt.

M’he parapetat entre unes roques , a on s’estava  bé, però he agafat molt de fred, i el que m’havia passat pel cap de continuar pujant alguns cims més, ja que a la zona hi ha 8 tres mils, ha quedat en no res, millor pujar un altre dia i poder gaudir de les vistes, i no passat tant de fred.

He baixat més o manco pel mateix camí, fent la mateixa operació en el Collado i després ja seguint les fites fins el Refugi, duia tres capes, gorra i guants.

En definitiva, ruta d’anada i tornada amb 19 quilometres de distància,  amb un desnivell positiu de 1300 metres, realitzada en 8 hores i 10 minuts comptant aturades.