dijous, 5 d’agost del 2021

PUNTA ALTA DE COMALESBIENES-PIC DE COMALESBIENES

Continuant aquesta estada pirenaica, he seguit amb la inutilitat de pujar muntanyes, com en deia un conegut meu, mentre tu puges muntanyes jo faig negocis.

Bé, ens deixarem de filosofia de bar i anirem al gra, avui he deixat el cotxo a l’aparcament de baix de la presa de Cavallers, a on una al·lota de Can Picafort m’ha indicat el lloc a on aparcar, tot molt ben organitzat, igualet, igualet que a les Mallorques.

Des de l’aparcament he agafat el sender que puja damunt la presa, però no hi he arribat, ja que tot d’una a ma dreta surt un camí ample que passa per unes antigues mines, abans d’arribar al final d’aquest camí i després de fer algunes llaçades surt a ma dreta un sender, amb un avís que és molt perillós, que puja entre les parets i una torrentera de forma valenta, ben empinat. Entram dins el parc natural d’Aigüestortes i l’estany de Sant Maurici.

Enmig del sender hi ha un pas, abalisat amb estaques grogues, anam guanyant alçada per arribar a una zona planera i al davant tenim un enorme caos de pedres i roques que ens duran als estanys de Comalesbienes, una preciositat més d’aquesta zona.

En arribar als estanys, surt un nou sender fitat, just en passar el primer i anar cap el segon, el sender puja de valent per un gran caos de roques, mig rosseguera i algunes zones amb herba, he anat passant gent i he arribat el primer a la Punta Alta, després de fer trampes mentre els altres anaven al Pic de Comalesbienes.

A la punta Alta m’he trobat quatre joves, que han pujat per la vessant oposada, des de l’estany Negre, després baixaria una bona estona amb ells. He estat una estona, fent la manutenció i el descans oportú al cim, i he tornat enrera fins el collet que separa els dos cims, he anat fins el Pic de Comalesbienes, s’ha de fer una bona trepada i després la conseqüent destrepada. No he aturat al cim, només he fet unes fotos i he continuat, he anat fins el collet i he baixat pel mateix camí que havia pujat, a estones hi ha fites i altres es va per damunt gran roques, fins que arribam a la zona planera i agafam el sender que el cartell diu que és molt perillós, i que ens duu fins la presa, no se que dir, ja que jo normalment en faig molts de similars i no tenen aquestes senyalitzacions.

En definitiva, ruta d’anada i tornada, amb una distància de 17 quilometres, un desnivell positiu de 1400, realitzada en poc menys de 8 hores, comptant aturades.

Mètode MIDE: 3354. La consideram DIFÍCIL +3

PIC DE LA PALA ALTA DE SERRADÉ

MONTARDO AL FONS

BESIBERRIS I COMOLOFORMO

PLAQUES DIVERSES "IN MEMORIAM"

CREU AL CIM

PLACA DE LA CREU

ES GENERAL A LA PUNTA ALTA DE COMALESBIENES

PIC DE COMALESBIENES ( 2997)