dilluns, 2 d’agost del 2021

PICO PAVOTS-TUCA DEL FORAU DE LA NEU

Avui ha fet un dia ideal per la practica del muntanyisme, i finalment he fet una gran ruta, assolint dos tres mils.

He deixat el vehicle al poble d’Eriste, per agafar el bus habilitat per anar fins l’aparcament de La Espigantosa, per la friolera de 7 €, a on hi ha una de les cascades més altes i guapes d’Aragó. Des de l’aparcament surt el sender que arriba al Refugi Ángel Orús  i a partir del refugi moltes rutes i a més a més com a refugi del GR 11, està entre els refugis de Viadós i Estós.

Fins el refugi el sender és el PR-Hu-31, a partir del refugi el sender és el GR 11.1, he seguit el GR, fins el Ibón de la LLardaneta, abans hi ha un desviament que va al Corbets i refugi d’Estós, i un segon que puja al Posets, el segon cim més alt del Pirineu, en aquest segon creuament, he obert un cercle, ja que jo he continuat pel GR, com he comentat fins el Ibón.

En arribar al Ibón, he deixat el GR, per pujar per l’esquerra el Pavots (3124), he fet una estona de cresta, algun tram una mica exposat . He baixat per l’altra costat, que és el més utilitzat per pujar, amb una pendent molt forta, m’havia d’aferrar bé als bastons.

Quan he arribat a baix, tornar a pujar, al segon tres mil del dia, La Tuca del Forau de la Neu, una mica més baix que el Pavots (3080), l’he pujat pel lateral, fent unes bones grimpades i al final he sortit a la zona frontal, després he vist que  les fites per pujar anaven per darrere, i he baixat seguint-les. Hi havia una bona llengua de neu.

La tornada l’he feta en paral·lel per a on havia fet l’anada i he sortit just al començament de la Canal Fonda, molt coneguda, ja que és el lloc prioritari per a on es puja el Posets, també hi havia una llengua de neu en la part alta.

He anat baixant, fins que novament he agafat el GR, tancant així el cercle que havia obert hores abans, el camí de tornada l’he fet pel mateix lloc i no he agafat el bus, he arribat a Eriste pel PR.

En resum, ruta semi circular de 25 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1700 metres i negatiu de 2200, realitzada en 10 hores comptant aturades.