dimarts, 10 d’agost del 2021

GARMO NEGRO-ALGAS-ARGUALAS

La ruta d'avui comença a Baños de Panticosa, concretament a la Casa de Piedra, refugi a on he passat la nit i que hores d'ara funciona al 75%. Per a començar la ruta s'ha d'anar enfront del refugi passant per l'aparcament i agafant un sender a ma dreta que ens duu fins un a caseta a on hi ha la Font de La Laguna.

Al costat de la font ja es  veu el camí que hem de seguir i que ja de bon començament puja amb força, des del primer moment he notat que avui no era el meu dia en quant a forces, les cames no anaven lleugeres. Després de passar per una zona de pi negre, l'espai s'obre, arribam a la denominada Majada Baja de las Argualas, i més amunt a la Majada Alta, a on ja anava fus com un polo de fresa a 40º.

Però, no tots els dies són iguals, i no sempre hom te forces de sobra, per tant he continuat a la meva marxa sofrint una mica més del compte direcció del Collado de Pondielos, quan s'arriba a baix del Collado, no s'ha de pujar, i s'ha d'anar pel camí de l'esquerra passant per davall l'aguja de Pondielos, direcció del Collado de las Argualas, que separa el Garmo Negro del Pico Algas.

Tampoc s'ha de pujar directament al Collado, abans d'arribar-hi, i per les traces existents s'ha de pujar directament al Garmo Negro, amb una pendent de pinyol vermell, a on un servidor  ha fet tot el possible per deixar el Grup Peus de Pork ben alt, anant al límit.

El premi ha arribat i quant ets a dalt de cop i volta veus l'espectacle que tens davant, els Picos Infiernos amb la seva fantàstica Marmolera, el pico Arnales, i més lluny el impressionant Midi-d'Osseau i el Balaitús, entra altres.

He descansat una estona i he berenat, em quedava encara molta tela per cosir. He anat baixant, ata si cap el Collado de Argualas, pels senders marcats a prop de la cresta, després de passar pel Collado, he pujat al Algas Norte, un 3000 hores d'ara descatalogat de la llista.

Al Algas m'he trobat una parella de bascos, ells han partit primer i hem anat al següent tres mil del dia, el pico Algas Central, el més alt dels Algas. Seguidamnt, he passat per davall el Algas SO, amb una trepada quasi de escalada, no l'he pujat.

A partir d'ara ha vengut la part més tècnica del dia, la cresta per arribar al Argualas, no és gens fàcil i he hagut d'anar amb molt d'esment, he trobat una parella de francesos i ell la duia a ella fermada, com un cussa de Ca de Bestiar, en arribar a dalt, ella ha fet un bon alè, per mi ho passava ben fotut, de nou i per tercera vegada m'ha trobat amb els bascos que s'havien liat per la cresta.

He retrocedit fins a un colet que hi ha entre el Argualas i el Algas SO, per baixar directament per la rosseguera, per no tornar pel mateix camí de pujada, abans d'arribar-hi, he agafat unes fites a  ma dreta, bastant difuminades, però que sabia que també duien a baix. He perdut les fites, però a baix de una terrassa he vist un sender i he recuperat el camí, de nou m0he trobat els bascos que baixaven per una xemeneia, m'han dit que s'havien tornat liar.

Finalment he arribat a las Majadas, tancant així el cercle i acabant pel mateix camí que havia fet a l'anada.

En definitiva, ruta semi circular de 19 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 1550 metres, realitzada en 8 hores i 15 minuts, assolint quatre cims de més de 3000.