divendres, 11 de febrer del 2022

PAS D'EN BISQUERRA-SA CAPELLA BLAVA

El Grup Illencs Trekking realitza dues sortides setmanals, la del dimarts sol esser fàcil/moderada i la del divendres moderada/difícil, per tant dóna cabuda a que més persones puguin venir.

Avui hem deixat els vehicles al llogaret de Binibona, per agafar la pista de darrera el poble i que passa per algunes cases de turisme rural, es camina una estona per aquesta pista fins que arribam a un arbre a ma dreta amb una taca vermella de  pintura, a on s’ha d’abandonar el camí i creuar el torrent.

El torrent es torna creuar una mica més endavant i s’agafa un camí que passa després cap a l’esquerra. En aquests moments i de darrera una mata, ha sortit un senyor amb els calçons baixos i paper higiènic en les mans, cridant com si no hi hagués un demà, ens ha comunicat que era l’amo de Son Galindons i que tot allò era seu, i que l’hem molestat quan feia la defecació matutina, l’hem saludat i hem continuat, l’amo ha flastomat i han baixat tots els sants del cel.

Hem continuat per aquesta camí una estona pel costat del torrent, passam per una presa i després el camí fa un gir de 90 º a la dreta, el camí s'estreny i passa a ser sender, estam entrant dins la Coma Llarga.

En arribar a una gran fita deixam la Coma per l’esquerra, després tornaríem per ella. Agafam el camí de Ses Figueroles, que va pujant, creuam dos portells, el segon amb un curiós cartell ens avisa que entram a Ses Figueroles.

Passam per una alzina centenària i anam cap a Ses Cases, que anys que estan en rehabilitació, aprofitam el lloc per a berenar, en Martí i n’Alícia ens han delectat amb un cançó de Pimpinel·la, són dos artistes de primera categoria, pot ser aniran a Eurovisió el 2023.

Després de la música i el berenar hem retrocedit uns metres cap a l’alzina i abans d’arribar a ella hem agafat el camí a l’esquerra que va cap a Alcanella,   hem passat per davant ses cases i després  hem visitat l'alzina de Ses Trutges, catalogada com a arbre singular,i una mica més tard ens hem atracat a Alcanalleta, actualment deshabitada, però hem vist per la finestra el que possiblement era un espectre, l’amo de Son Bonaventura amb una botella de cognac Suau, les al·lotes han entrat en pànic i hem hagut d’abandonar la zona a caixes destrempades.

Seguidament i sense traça ens hem dirigit en forta pujada a les paret que teníem enfront i a on es troba el pas d’En Bisquerra, que fou cosí d’en Serra Mamerra. Sense gaires dificultats hem trobat el pas, que ha estat assolit com deu mana, en Pako, ha donat una lliçó de com es fan aquests tipus de passos, amb agilitat i elegància.

Un cop situat a dalt, hem fet un gir cap a la dreta per anar fins la Capella Blava, en un terreny a estones aspre, en Miguel que s’havia deixat els bastons a baix del pas, ha fet un esprint per damunt les roques, semblava en Bugs Bunny, quan el perseguia el Coyote, ha fet tanta via que no només ha anat i tornat , sinó que ha arribat el primer a la Capella Blava, un portent de la natura, aquest homo.

Hem aprofitat per dinar i gaudir de les estupendes vistes, però aquí ha començat el melodrama del dia, després de beure 4 botelles de vi el personal ha començat a fer coses rares, en Toni, ha partit i l’hem perdut de vista, a la baixada na Sónia s’ha llevat set vegades ses sabates, en un moment determinat que ja érem al pla de Sa Bassa, hem perdut quatre elements del grup, quan la l’espectre del rescat volava sobre la resta de persones humanes, els quatre han aparegut tots contents amb un mànec d’espàrrecs.

Finalment, hem reagrupat a la baixada, a on també han aparegut en Toni i en Pako, que dormien davall un Teix. La tornada una vegada tancat el cercle a la Coma Gran, l’he feta pel mateix camí del dematí fis a Binibona. El final feliç, ha estat a Sa Tafona de Caimari, a on hem arribat a la conclusió final que tot els que ha passat avui ha estat per que érem 13 i el 14 és San Valentí.

En definitiva, ruta semi circular de 14 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 630 metres, realitzada en 7 hores i 35 minuts comptant aturades.

Assistents: Alícia, Martí, Merche, Toni, Miguel (pastor), Miguel, Sónia, Patrícia, Cabe, Pako, Mari, Raul i Tomàs.