divendres, 4 de febrer del 2022

SERRA DE S'ESQUERDAR

La ruta d’avui, ha estat una matinal en sortida de l’àrea recreativa de Sa Coveta Negra, a on hem deixat els vehicles i a on en acabar hem celebrat l’aniversari del gran Pako, més conegut a la muntanya amb els sobrenoms de Foracorda i Natural Born Pikator.

Volíem fer una ruta curta i atractiva, per a poder ser devers la una a la zona de torrar. Hem agafat el camí vell de Lluc, passant per davall la carretera en el pont habilitat i l’hem seguit fins el desviament que s’agafa  l’esquerra per anar cap el Pas de n’Arbona, però no hem agafat el pas, hem continuat per la pista, fins que aquesta es converteix en un sender, que puja fins el coll de s’Homo.

Des del coll i sense pràcticament perdre alçada, hem seguit per la zona càrstica que uneix el coll amb la Serra de s’Esquerdar, s’han de fer algunes trepadetes, sense gaire complicacions, per arribar finalment al punt més alt de la Serra, avui no l’hem recorreguda tota, simplement hem arribat al cim i hem aprofitat el lloc per a berenar una mica.

Hem desfet les passes, però no hem tornat pel mateix lloc, ja que tot d’una que hem pogut ens hem dirigit cap el comellar de s’Homo que ens queda a la dreta i hem anat baixant fins arribar a l’ample camí.

El camí en baixada, va fent corbes per anar perdent altitud i arriba a una barrera que dóna  ala carretera just al costat de l’àrea recreativa, a on hem acabat la ruta.

Tot l’espai ha estat per a nosaltres, que hem pogut torrar en un esplèndid dia, la festa s’ha tancat amb una excel·lent ensaïmada de crema regada amb cava, gentilesa d’en Pako, al que desitjam moltes rutes amb salut i alegria.

En definitiva, ruta matinal circular de 5,7 quilometres, amb un desnivell positiu de  350 metres, realitzada en 3 fores i 13 minuts.

Assistents: Pako, Joana, Alícia, Merche, Lourdes, Andrea, Eva, Alexandra, Miguel, Martí i Tomàs. També han vengut a la torrada en Dani i na Sónia.