dijous, 10 de febrer del 2022

PAS DES COCONAR-PAS DE SA CREU-COMA DELS CAIRATS

Avui ruta amb el Grup Roca i Càrritx per la zona de Valldemosa, hem deixat els vehicles a l’entrada de la finca pública de Son Moragues.

Hem caminat pel camí fins que hem arribat a la Font del Ropit, a on hi ha una caseta en runes amb quatre bidons de quan es treia aigua de la Font, per cert cada vegada més degradada.

Just a l’alçada de la Font, hem deixat el camí principal per sortir a ma esquerra, anam trobant algunes fites i pujam per una zona inclinada, fent algunes grimpades, fins que arribam a un lloc pel que no podem pujar més, pel desnivell, per tant seguim cap a la dreta.

Arribam al primer pas del dia, el del Coconar,  es supera sense gaires problemes fent un zig-zag entre roques verticals, al sortir a dalt en principi hem d’anar una estona cap a l’esquerra però amb atenció, ja que al poc arribam al sender fitat que passa per dalt i que recorr l’espai en ambdós costats.

En arribar a aquest sender, avui anam cap a la dreta, per anar a cercar el Pas de Sa Creu i baixar fins el Refugi de Son Moragues. Com que no recordava molt bé el tram a recórrer, he sortit abans d’hora per anar a cercar el pas i hem hagut de caminar una estona sense traça per la zona, a estones hem trobat  llocs amb forts desnivells que no són realitzables, per tant hem tengut que tornar pujar, fins que hem vist el camí de baixada en la llunyania i ens hi hem dirigit.

El pas de Sa Creu, en realitat és un lloc entre dues roques molt grosses que passa enmig del camí, molts de passos hi ha a Mallorca, trob jo. Hem seguit el camí, passant per un antic safareig i hem pegat al camí que puja dins el comellar, l’hem remuntat una mica, per arribar al Refugi de Son  Moragues, a on hem menjat una mica.

Aquí el Grup, ha decidit baixar cap a Valldemosa, encara que inicialment es volia pujar pels Cairats i anar fins Sa Moleta de Pastoritx, ja serà un altre dia.

Com que n’Alexandra, més coneguda en el món de la muntanya com na Triple B, ha de fer un treball per la Universitat a on estudia, avui surt a moltes fotos que ha de presentar en dit treball.

Finalment hem arribat a Valldemosa i hem anat a fer el final feliç a Can Molines, com sol ser habitual, a menjar una coca de patata amb xicolatti.

En definitiva, ruta matinal, semi circular de 8,5 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 550 metres, realitzada en 4 hores i 45 minuts comptant aturades.