dimarts, 8 de febrer del 2022

PAS DELS RECLAUS-TALAIA MOREIA-SA TUDOSSA-PAS DELS PORCS

La ruta d’avui ha estat per la península de Llevant. Hem deixat els vehicles a Betlem, al darrer carrer de la urbanització abans d’arribar al camí tancat que arriba al Caló de Ferrutx.

Hem passat per damunt s’Arenalet de Na Clara, avui la mar anava moguda, hem arribat fins el caló, hem travessat el torrent i hem tret el cap a Na Picarandau, caleta molt apropiada  per anar amb la parella a fer nudisme, sopar amb espelmes i pegar un terringol, evidentment a l’estiu.

Des de Na Picarandau, hem agafat cap a la dreta, enmig del càrritx i deixant la torrentera a la nostra dreta, a l’esquerra el terreny agafa elevació, al cap de poc hem començat a pujar, en principi seguíem unes fites, després sense traça, per anar a agafar la carena, el darrer tram se’ns ha complicat una mica, però hem pogut pujar-hi sense més problemes.

Ara es tracta de seguir la carena fins que arribam al collet des Vent, a on tenim en forma piramidal, el frontó de Sa Talaia Moreia, tenim dues opcions, per l’esquerra podem pujar pel Pas dels Torrers, per la dreta pel Pas dels Reclaus, decidim pujar per aquest darrer.

Pujam amb inclinació, per finalment situar-nos just davall el pas, una encletxa vertical, que actualment disposa de una corda que fa una bona feina per remuntar, Sa Cranca ha donat una lliço magistral de com es fan aquets passos i la resta del grup hem quedat bocabadats, no trob necessari contar els detalls!!

Una vegada superat el pas, hem pujat una miqueta i ja hem vist la Torre, hem passat er la sortida del Pas dels Torrers i ens hem dirigit a la torre, a on hem aprofitat per a dinar.

La baixada l’hem feta direcció oest, per anat baixant fins el camí ample que passa per baix, hem superat dos botadors, el primer amb 4 escalons romputs, sembla mentida que no es puguin mantenir les infraestructures i senyals de la Muntanya, com Deu mana, vaja incapacitat i passivitat que demostren alguns empleats públics.

En arribar al camí, l’hem seguit fins a la primera corba, que passa per damunt una torrentera, abans del pont, hem pujat per la nostra dreta, directes cap al Puig de Sa Tudossa. Hem trobat fins a tres animals morts a la zona.

Hem passat per Sa Tudossa, que és el Puig que alberga algunes antenes que es veuen de lluny, i hem seguit la mateixa direcció oest per baixar cap el pas dels Porcs.

El pas, guanya el desnivell a base d’anar per unes terrassetes, més tard i en forta baixada pel càrritx arribam al torrent del Barrancar, en un moment determinat el torrent duu una mica d’aigua, segurament hi ha una font, de on surt aquesta.

Passada la zona humida, abandonam el torrent per l’esquerra i finalment arribam al camí ample que desemboca al camí del caló que havíem agafat el dematí.

Hem anat cap els cotxos i avui el final feliç ha estat al bar de moda de Sa Colònia de Sant Pere.

En resum, ruta semi circular de 13 quilometres, amb un desnivell positiu de 700 metres, realitzada en 7 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Ângel i Tomàs.