dimarts, 22 de febrer del 2022

PENYAL GROS DE BINIAMAR

Primera ruta per Mallorca després de tornar del Pirineu, abans de partir vaig patir en dues rutes seguides, molèsties als genolls, i ara es tracta d’anar en bones, per això avui, de la ma del Grup Caminant els Dilluns hem fet una ruta sense complicacions, a on una vegada més na Marga, més coneguda en el món de la muntanya, com Sa Cranca, ha conduit el grup de una forma magistral.

Hem sortit de Biniamar, direcció Lloseta, per sortir per un camí a la dreta, de on surten a la vegada dos camins a la dreta, no hem d'agafar el primer, a on hi ha un botador, sinó que el segon, a on també hi ha un altre botador.

Seguim el camí, sense problemes i quan ja intuïm que ens apropam a la part de dalt del Penyal Gros, hem de girar sense camí per la dreta, arribam a una paret seca que creuam i ja ens trobam a dalt en una zona ampla i plana, a on aprofitam per a berenar.

La baixada la fem en direcció est, la oposada a la pujada per una pista ampla que arriba fins la citada paret seca i baixam una estona, aquí Sa Cranca de Porto Petro, ens ha comentat que per no baixar per la pista, podiem donar la volta al Penyal, sense traça, ens hem tirat per una torrentera i quan ja intuïem el camí de baix, en una maniobra magistral, hem tornat a pujar cap amunt del penyal, anant a sortir al mateix lloc, per a on havíem baixat abans, l’hem reconegut ja que era un Coll de tords.

Hem reiniciat la marxa pel camí, en forta baixada, fins que hem arribat a un creuament, que hem agafat a l’esquerra, hi ha una caseta de pedra esbucada, hem anat per aquest camí que surt al costat del torrent, per a on va en paral·lel, fins que hem arribar a l’àrea recreativa de Biniamar, a on hem tornat a berenar.

Ara ja només ens restava tornar pel mateix tram de camí i arribar al poble, a on hem anat a fer el final feliç a Sa Tafona, un bar d’ambient, que ens ha conduit per uns moments a un passat que ja no tornarà, situat al costat de l’església inacabada de Biniamar.

En resum, ruta circular de 9,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 350 metres, realitzada en 4 hores i 50 minuts comptant aturades.

Assistents: Marga, Miquel Àngel i Tomàs.