dimarts, 1 de febrer del 2022

MORRO DE SA BOMBARDA-PUIG DELS BOIXOS-FONT DELS ÒBITS

La ruta d’avui ha estat per gentilesa del Grup Illencs Trekking, i vull fer una especial menció a Toni Pol, més conegut en el món de la muntanya com “Il Cavalieri”, que ens ha duit per uns grans camins, recorrent un grans racons i sobretot visitant moltes sitges.

Hem sortit des de l’Estret de Valldemosa, punt a on hi ha un aparcament habilitat, hem caminat per davall els contraforts de Sa Bombarda, fins que hem arribat al Coll de Tords que hi ha en el collet que puja a Sa Bombarda, hem aprofitat per a berenar una mica i hem anat fins el Morro, davant ens queda Na Fàtima, Morro de na Bombarda i Puig de na Fàtima, presents en l’escut de Valldemosa.

Hem tornat enrere, però sense arribar al collet, a que hem anat baixant fins la pista que ens duu a un gran aljub tapat, hem seguit la pista per la dreta, passam per un nou aljub amb una caseta rehabilitada i hem seguit per la pista fins que arribam al punt més alt, a l’esquerra ens queda el Puig dels Boixos, amb vèrtex geodèsic.

Ara iniciam una baixada que ens duu a una zona planera, si seguim, podem anar fins la Mola de Son Ferrandell, però en Toni “Il Cavalieri” que és un gran amant de les sitges carboneres ens ha fet un circuit a on n’hem vist més de 20, algunes amb barraca de doble estància, només reservades als carboners de primera especial.

Hem passat per una nova caseta amb un aljub més modern,que deixam a ma dreta i iniciam el descens per un comellar molt interessant a la nostra dreta que ens duu fins el darrer objectiu del dia, la Font dels òbits, un lloc místic i que causa una gran sorpresa la primera vegada que el veus, ja que és una Font, a on es va construir una capelleta que alberga una verge.

Des de la font, agafam el camí en baixada i que ens duu a la pista que baixa fins les Cases de Son Brondo, seguim pel camí i arribam a l’Estret, a on tenim els vehicles.

En resum, ruta circular de 10,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 530 metres, realitzada en 5 hores i 15 minuts.

Assistents: Maika, Merche, Cabe, Yenny, Raul, Miguel, Toni i Tomàs.