dilluns, 22 d’agost del 2022

FRONTÓ DE COMAFREDA

Seguint amb les rutes matinals estivals amb una mica de desnivell, avui ha tocat el Frontó de Comafreda. Hem deixat els vehicles a l’àrea recreativa de Sa Coveta Negre, situada en el PK 10 de la carretera Caimari-Lluc.

Hem passat per davall la carretera pel petit túnel que hi ha i agafam el Camí Vell de Lluc, ascendint fins una corba, a on el deixam a ma esquerra per un camí que puja al Coll de l’Homo i també al Pas de n’Arbona.

Abans d’arribar a una sitja per pujar al Coll de l’Homo, a ma dreta trobam unes fites ben visibles que ens indiquen el sender del pas de n’Arbona, ben fitat, i que ens duu fins el collet que hi ha entre el Puig de n’Alí i el Puig des Grau.

Passam per aquest collet i una mica en baixada ens endinsam dins el comellar que arriba al coll de sa Línia, a on trobam dues columnes de pedra amb indicadors, gravats, Mancor, Puig i Lluc. Agafam la direcció del puig de Massanella, per la pujada més típica que existeix, però després de caminar una estona ens hem de fixar si trobam fites a ma dreta, aquestes segueixen un sender bastant difuminat que ens duu fins el pas des Fil i de na Bel, però nosaltres, no seguim ses fites i anam directament cap el Frontó que ens queda a ma dreta.

Passam per una zona càrstica i inclinada per arribar directament al cim, a on aturam una estona per gaudir de les vistes i berenar una mica. La baixada l’efectuam passam pel costats dels passos abans mencionats i que estan un al costat de l’altre.

Des d’aquesta situació i en baixada trobam algunes fites que ens duen fins el camí que puja a Massanella, una mica més amunt d’on havíem sortit abans, hi ha un pi de dos troncs en arribar al camí que pot servir com a referència per arribar fins el collet a on hi ha els passos.

Acabam de fer la baixada al coll de sa Línia i tornam pel mateix camí que havíem agafat a l’anada, una mica abans d’arribar la pluja fa acte de presència, sense arribar a massa cosa. Arribam a baix i anam a fer el final feliç a Sa Tafona de Caimari.

En resum, ruta d’anada i tornada de 6 quilometres de distància, amb un desnivell de 700 metres, realitzada en 4 hores i 45 minuts comptant aturades.

Assistents: Miquel Àngel i Tomàs.