dissabte, 6 d’agost del 2022

RINCÓN DEL CIELO (PICO LABERT)

Avui hem fet una ruta des de Cerler, hem deixat el vehicle a l’aparcament que hi ha a peu de pistes, a la zona denominada El Molino. Hem comprat un Combo, pujada i davallada amb telecadira a la Cota 2000 i dinar de graellada inclòs, pel mòdic preu de 25,10 pax.

Hem pujat fins a Cota 2000, des d’on es poden fer algunes rutes senyalitzades i altres de forma lliure. Nosaltres hem optat per fer una petita circular fins el lloc denominat Rincón del Cielo, que en realitat és el Pico Labert a 2332 msnm.

La senyalització en forma de petits cercles amb una estaca de fusta clavada a terra és suficient per fer tota la volta sense preocupar-se de res més. Des d’on ens deixa el telecadira hem partit cap a la dreta, passant per una edificació que sembla un restaurant obert per esquiadors en l’estació hivernal i que ara roman tancat.

Seguim pujant, a estones amb fort pendent, ja que la pujada és curta, però molt inclinada, fins que arribam al denominat Rincón del Cielo, qe és un bon mirador a ambdós costats, per una part podem veure tot el Parc Natural Posets-Maladeta i per l’altre tots els cims més rellevants de la zona sud  de la vall de Benasque.

La baixada l’efectuam per l’altre costat per a on hem pujat, seguint les senyalitzacions, encara que com he comentat hi ha moltes alternatives possibles i camins que es creuen a diferents cims, el més proper el Cogulla, que es reconeix fàcilment per les antenes que hi ha col·locades.

Hem arribat al remuntador de Cota 2000 i ens hem dirigit al restaurant obert per a delectar-nos de la graellada, amb ensalada, beguda i postres, un excel·lent final feliç per aquesta ruta turística.

En resum, ruta circular de 4 quilometres, amb un desnivell de 330 metres, realitzada en 2 hores comptant aturades.

Assistents: Magdalena i Tomàs.