dimecres, 24 d’agost del 2022

ES PICÓ-PUIG DE REIG

Havia pujat Es Picó, però sempre des de Sa Comuna de Bunyola, avui he sortit des de la vall d’Orient, fent una petita circular matinal.

He deixat el vehicle en el PK 8 de la carretera d’Orient a Bunyola, una mica abans de una corba de 90 º, hi ha lloc pel alguns vehicles. He retrocedit per la carretera fins que he agafat el camí de Santa Maria, que passa pels Freus.

Abans d’arribar als Freus, he sortit per la dreta, aon hi ha una font, el camí va pujant i passa pel vessant nord des Picó, he passat per un portellet i després he arribar a una paret seca que el creua, ha estat aquí quan he deixat el camí, per anar al costat de la paret, sense traça i en un pendent fort.

Sense perdre de vista la paret he arribat als contraforts del Picó, són parets verticals i s’ha de cercar una via per entrar a la carena, a l’esquerra de la paret en l’ordre de la marxa, he trobat el pas per arribar-hi, primer a la dreta i després a l’esquerra per petites canals amb molta fullaca.

La segona canal m’ha deixat, just davant la trepada que puja a la zona de dalt des Picó, hi ha una fita a dalt, damunt un tronc, i és l’únic lloc per a on es pot pujar a peu. Una vegada a dalt, es tracta de caminar una estona per la carena fins que arribam al cim.

He recorregut la zona fins a on he pogut arribar, ja que segons les lineas topogràfiques sembla es podria baixar per aquest costat fins el coll de s’ arboçar, però s’arriba a un punt, a on sense una bona corda no hi h manera de baixar, per tant, he tornat enrere desfent les passes, fent la destrepada i cercant la baixada pel costat oposat al que havia pujat, pel comellar de baix passa un sender molt difuminat que enllaça amb un camí que ve de sa comuna de Bunyola, que ja coneixia.

He agafat aquest camí i l’he seguit, en pujada cap el coll de s’ arboçar, hem de deixar un altre camí a ma dreta que també ve de Sa Comuna i arribar al coll, per després baixar fins la carretera, precisament hi  sortim en el Coll d’Honor.

He travessat la carretera i sense traça he anat pujant al Puig de Reig, caminant al costat de una paret seca, fins que he arribat al punt més alt, he berenat una mica i he baixat pel costat oposat al que he pujat, arribant al camí de baix que és el que dóna accés a la serra d’Alfàbia per diverses rutes. He agafat cap a l’esquerra i he arribat a on tenia el vehicle.

En definitiva, ruta circular de 6,1 quilometres, amb un desnivell positiu de 450 metres, realitzada en 3 hores comptant aturades.