dimarts, 16 d’agost del 2022

PUIG DE N'ALÍ

Els pronòstics meteorològics donaven una baixada de temperatura, per tant m’he aixecat prestet per anar a fer una ruta per Tramuntana, després de uns mesos de calor sufocant, en que pràcticament no es podia posar un peu per la muntanya mallorquina en hores diürnes.

He deixat el vehicle a l’àrea recreativa situada en PK 10 de la carretera Caimari a Lluc i he passat per davall el pont de la carretera, per agafar el Camí Vell de Lluc, per a on he caminat una estona, fins que he sortit a ma esquerra en una corba per un camí ample.

Després d’algunes corbes, podem veure una sortida amb fites situades a ambdós costats a mode de portellet, estan situades a ma dreta en ordre de la marxa, el camí ample segueix fins que arriba a una sitja i per un sender arriba al Coll de l’Homo.

Com he comentat, he agafat el primer sender, fitat i amb algunes marques antigues de pintura, que ens duu fins el Pas de n’Arbona, que al poc d’assolir-lo ens permet passar pel coll que separa el Puig des Grau i el Puig de n’Alí. Seguim per aquest comellar fins que entre sitges i barraques arribam al camí de Mancor, el seguim per l’esquerra i ens situam al Coll de Sa Línea, a on hi ha les clàssiques pedres amb els indicadors dels destins, Lluc, Mancor i Puig de Massanella.

Des del coll, tiram per un tirany que surt enfront de la pujada al Massanella, està fitat i amb algunes marques vermelles de pintura antigues. El pendent es bastant fort i arribam just davall les grans roques que coronen el puig de n’Alí, a les que pujam pel costat esquerra.

Tenims unes vistes molt bones, ja que aquest puig està aïllat i tots els que te  a la part sud són més baixos, l’esquena tenim el Massanella.

Després de menjar un plàtan i beure una mica he baixat uns metres per la part que havia pujat, per després donar-li la volta i fer la baixada per la part oposada a la pujada, o sigui per la vessant sud del puig.

Quasi sempre, he pujat per aquesta vessant, molt càrstica i amb un pendent bastant pronunciat, la baixada és si cal, més delicada que la pujada, ja que les típiques  roques esmolades durant segles per l’aigua, fan que una casual caiguda pugui deixar-te ben arreglat.

He arribat al Coll de l’Homo i des del coll fins el camí que havia comentat al principi, a on he tancat el cercle i he baixat a l’àrea recreativa pel camí vell de Lluc.

En resum, ruta semi circular de 4,7 quilometres, amb un desnivell positiu de 623 metres, realitzada en 3 hores i 25 minuts comptant aturades.