dijous, 20 d’abril del 2023

COMA DELS CAIRATS-CAMÍ DE S'ARXIDUC

Hem deixat el vehicle a la urbanització Arxiduc de Valldemosa, just a l’entrada del camí de la finca pública de Son Moragues.

Hem anat pel camí, ample i clar fins el refugi de Son Moragues, la zona ha estat molt afectada per darrer temporal Juliette i trobam molts arbres caiguts enmig. Passam per la Font dels Polls, una mica més amunt pel refugi i arribam a la casa de neu, a on aprofitam per a berenar una mica.

Seguim, ara per un camí de ferredura que ens duu fins la gran fita que indica la pujada al Teix, a ma dreta, aquest avui no és el nostre objectiu i seguim recte, a ma dreta just al costat del camí, hi ha el Puig Gros i després el caragolí, ama esquerra, la màxima alçada del dia d’avui.

Ja estam en el conegut camí de s’Arxiduc, passam plel pla de Ses Aritges, a on hi ha una cruïlla de camins, nosaltres decidim baixar pel camí de s’Arxiduc, que ofereix unes bones vistes de Sa Foradada.

Seguint aquest camí, arribam a sa Cova de s’Ermità Guillem, a on hi ha un aljub interior i algunes dependències, zona habilitada com a petit santuari. Des de la cova, baixam per una drecera i enllaçam novament el camí que ens duu fins el Pla des Pouet i des d’aquesta zona baixam a Valldemosa.

En resum, ruta circular de 13 quilometres, amb un desnivell positiu de 800 metres, realitzada en 5 hores comptant aturades.

Assistents: Miguel i Tomàs.