dimarts, 11 d’abril del 2023

PUIG MAJOR-PA DE FIGA

La ruta d’avui enllaça dos dels cims més espectaculars de la Serra, el Puig Major Est i el Pa de Figa de Son Torrella. Deixam el vehicle davant la Base Militar del Puig major.

Agafam el camí de Son Torrella, paral·lel a la carretera militar que puja al cim, en un moment determinat, travessam aquesta carretera, per passar per una barrera.

Arribam al final d’aquest camí ample i ens trobam amb un pinar jove, per a on passa un sender que ens duu fins el Coll de s’Escudella, que separa el Pa de Figa i Ses Vinyes. A l’altre costat hi ha un camí ample en baixada que no hem d’agafar.

Anam des del coll en diagonal per l’esquerra del camí, sense perdre alçada, passam per dues rosseguera, deixam a ma esquerra l’imponent Agulla des Frare. Hem d’anar a cercar un corredor que desemboca en una rosseguera més petita, que ens serveix de referència.

Entram dins aquest corredor, de una gran verticalitat, ara es tracta d¡anar pujant, amb molta cura, ja que podem tirar pedres als nostres companys. Podem sortir a ma dreta i anar cap a Na Rius, però mosaltres seguim pel corredor, en el que sempre trobam una opció, ens ajudam amb el càrritx i les roques per avançar.

Finalment trobam les fites que segueixen la pujada des del Pas de Sa Pomera Borda, ja només ens resten 100 metres per assolir el Puig Major Est.

Aprofitam per a berenar una mica, recordant les vegades que en Lluís va estar aquí dalt i que tant li agradava.

La baixada cap el Pa de Figa, sense traça, enmig de grans roques, hem de cercar un collet, a on hi ha un poal de ferro, encara que es pot efectuar per altres llocs, una mica més a baix, trobam les restes de una antena metàl·lica redona, ara hem d’estar atents i seguir algunes fites que ens duen fins un pas molt vertical, a on trobam una corda que ens facilita la baixada.

Encara ens resta un tram molt vertical, per arribar en un lloc més còmode, que ens dóna accés, a ma esquerra a Sa Cadira de la Reina i ma dreta al Pa de Figa, agafam aquesta darrera opció.

Pujam al Pa de Figa, per després baixar pel seu costat dret en l’ordre de la marxa, alguns trams són especialment verticals. En arribar a la base, hem de travessar el pinar jove pel que havíem passat a l’anada i acabam la ruta pel mateix camí del començament.

En resum, ruta semi circular de 9´5 quilometres de distància, amb un desnivell positiu de 600 metres, realitzada en 7 hores comptant aturades.

Assistents: Manolo i Tomàs.