dimecres, 19 d’abril del 2023

PENYA DE SA COVA DELS MORTS-CINGLE DE BUFARANYES

La ruta d’avui quasi és una cita obligada a n’aquestes dates, ja que floreixen les peònies a certes zones del nord de Tramuntana i al Cingle de Bufaranyes és el millor lloc per veure-les.

Hem deixat el vehicle una mica abans d’arribar a la baixada de cala Figuera, tant a la dreta com a l’esquerra hi caben alguns vehicles, convé que siguin alts. Hem creuat la carretera i hem anat a cercar el Coll de l’Homo, però abans d’arribar-hi ens hem anat desviant cap a l’esquerra, cercant la carena, per passar pel penyal de la Cova dels Morts, situat damunt el Cingle de Bufaranyes.

Hem arribat fins la zona del Forat, únic punt a on es pot baixar cap a la cinglera, tant pel propi forat com pel pas que hi ha al costat, avui hem decidit baixar pel pas, totes dues opcions són molt vertiginoses, encara que el forat actualment està dotat d’algunes cordes que ajuden a baixar.

En arribar a baix, l’opció és anar cap a la dreta, per una zona molt espessa de càrritx que dificulta enormement la transició. Arribam a un petit collet, que passam sense dificultat i al poc ens endinsam dins la cinglera, per un fort pendent, a dalt ja veim les primeres flors, i a mesura que anam baixant es multipliquen, hi ha centenars de planes i cada any, sembla que n’hi ha més.

És un espectacle, digne de veure, tant pel que fa a les peònies, com a l’entorn, amb la punta de Ses Fonts Salades i les carotes de Bufarenyes. En arribar a la part baixa de la cinglera, propera al mar, hem de començar la pujada cap el Coll de l’Homo, per un estret caminoi, que no dóna massa opcions, ja que al costat esquerra tenim en tot moment perilloses caigudes. Al sortir d’aquesta zona, ens queda pujar per la rosseguera, o per un sender que hi a la dreta d’aquesta molt empinat. Finalment arribam al Coll  i ara es tracta d’arribar a les planes de baix i caminar una estona fins arribar a on tenim el cotxo.

En resum, ruta circular de 10,5 quilometres, amb un desnivell positiu de 450 metres, realitzada en 6 hores i 40 minuts comptant aturades.