dimarts, 23 d’octubre del 2018

TUCAS DE CASTANESA I POSSOLOBINO

Amb una meteorologia molt benigna, avui segurament he fet la darrera ascensió sense neu d’aquest any al Pirineu, sembla que diumenge entrarà l’hivern de cop i s’esperen fortes nevades.
La sortida l’he feta des de l’estació  d’esquí d’Ampriu , situada a 1910 msnm, estaven fent obres de millora i asfaltant l’aparcament, preparant ja la temporada hivernal.
He sortit per la pista que puja a la collada de Basibé, però ben aviat l’he deixada per agafar un sender marcat amb, encara que paral·lel a la pista, molt més entretinguda, entre rierols i prats.
La pujada és exigent, no dóna treva, abans de la collada ja he anat agafant la directa capa la primera fita del dia, la Tuca de Possolobino de 2783 msnm, no he anat per la via oficial, m’ha semblat que es podia pujar per la directa i així ho he fet, hi havia una grimpada fàcil entre dues roques molt grans, que no comportava gaire dificultat, si bé és veritat que les darreres rampes tenien un desnivell descomunal, pensava amb la neu, deu ésser molt complicada aquesta via.
Una vegada situat al Possolobino, l’esforç de pujada estava pràcticament tot fet, ja que la diferència entre aquest cim i la Tuca de Castanesa  de 2861 mts. és de menys de 100 mts.; entre els dos cims hi ha 5 sub cims que s’han d’anar pujant i baixant per una cresta molt agradable, i amb extraordinàries vistes.
He anat fins la Tuca de Castanesa a on he berenat, ja que era molt prest, he pujat més ràpid del que em pensava, he tornat a la Tuca de Possolobino, però he canviat el camí de baixada per un altre que anava en direcció Ampriu sense passar per la collada de Basibé, he trobat unes fites que indicaven la baixada pel Passet  de Vallverdera, m’ha semblat més fàcil que pel lloc a on havia pujat abans, després ja no he seguit més les fites i he anat directa cap a Ampriu, per tant he fet una ruta completament diferent de la de pujada.
En tota l’excursió no he vist cap persona humana, però si un animal pelut amb una bona cua, molt guapo, he arribat al lloc de sortida en 5hores i 20 minuts, comptant dues aturadetes i amb un desnivell de una mica més de 1000 mts.