dimecres, 3 d’octubre del 2018

PAS DE S'ULLASTRE-NA FERRANA-PAS DESCONEGUT-SA FITA DEL RAM -S'ENGEGADA

La ruta d’avui ha estat una mica caòtica, ja que encara que en tot moment sabia més o manco on me trobava, fins que he acabat no he tengut massa clar tot el que he fet.
He deixat el cotxo una mica més a munt de la Posada del Marqués, al lloc a on s’accedeix fàcilment als passos de s’Ego i de s’Ullastre.
He seguit el sender que m’ha duit en pocs mintus al lloc on passa la baixada del pas de s’Ego, però he continuat anant a cercar el pas de s’Ullastre,  m’ha costat una mica, però sense cap problema he pogut pujar-lo, està armat per un caçador ja fa molts anys, de mal nom “Gotleu”, de fet hi ha una fulla explicant el cas enmig del pas. Aquest senyor el va armar amb filferro, cable elèctric, dues escales artesananes i fins i tot un pedal per sortir del darrer tram, del pas. Tot plegat, ajuda molt a fer-lo.
Una vegada superat el pas, he anat en pujada en tot moment, fàcil i a estones fitada fins que he assolit na Ferrana, en mig m’he trobat amb diferents forats i encletxes, he vist un avenc, però no crec que fos és de Na Boira.
Des de Na Ferrana, he baixat fins ca Casa de Neu de Sa Fita del Ram, sense pujar a Sa fita ni a sa Cova dels Ermassets, ja prou visitats.
Anava a cercar el camí que  m’havia de baixar fins el Pla de Sobremunt, he arribat a prop de unes antenes de telefonia i he agafat un camí que finalment m’ha duit fins Es Pouet, la meva intenció era trobar un dels passo que hem tornés al Pla de Sobremunt, en teoria n’hi ha dos, el Pas d’en Teret i el Pas de Na Lluïsa,  duia el rellotge una mica en contra, ja que tenia que ser a Palma a les 14:00, no veia ni fites ni res que indiqués la proximitat de un pas, fins que he vist una paret enorme, i enmig hi havia la possibilitat de que es pogués passar, efectivament m’ha anat bé, de fet quan m’hi he atracat he trobat fites i fins i tot una corda que m’ha ajudat a passar a l’altre costat, per molt que he mirat fotos i passos de per aquesta zona no el puc catalogar, per això l’he nomenat “desconegut”, si qualcú sap quin om té li agrairia m’ho comuniqués.
Una vegada he estat a dalt, he tornat anar cap a sa Fita del Ram, volia baixar pel pas de s’Ego, però es veu que m’he ficat pel comellar de més lluny i he baixat pel camí de s’Engegada, una sorpresa molt agradable, ja que no el coneixia. El sender m’ha deixat pràcticament a 100 metres del cotxo.
Assistents: Tomàs.
Mètode MIDE: 2433. Per tant la consideram MITJANA +4



COMENÇAMENT

INICI PAS DE S'ULLASTRE








AVENC


ESCALA PAS DE S'ULLASTRE

SEGONA ESCALA PAS DE S'ULLASTRE



ENCLETXA NATURAL

ES GENERAL A NA FERRANA




CASA DE NEU DE SA FITA DEL RAM

SORTIDA PAS DESCONEGUT

PAS DESCONEGUT

ES GENERAL A SA FITA DEL RAM

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada