dimecres, 15 de novembre del 2017

PUIG DELS BOIXOS I MOLES DE SON PACS, SON FERRANDELL I SA COMUNA DE VALLDEMOSSA

La sortida ha començat a s'Estret de valldemossa, pujant el paral·lel al Morro de sa Bombarda, fins arribar aun Collde Tords que canvia de vessant i ens deixa al Camí que va A Son Pacs. Seguint aquest camí, arribam al Coll dels Boixos i al costat el Puig homónim. Ja en baixada i al cap de uns quilometres arribam a la Mola de Son Pacs.
Camins i camins que es creuen, fent difícil trobar a on volem anar.
Sitges, pous, aljubs, casetes de carbonerr, forns de calçs, converteixen la zona en una ancestral mostra de producció de temps passats.
Contínuam cap a la Mola de Son Ferrandell, sense camí, enmig del bosc, fins que finalment agafam el GR, en baixada , passam pel Pas Vell de Son Brondo, també anomenat d'en Benigne Palos.
Fins el Coll de sant Jordi, per després en pujada forta anar cap a Sa Mola de sa Comuna de Valldemossa. En baixada i per camí de ferredura, arribam a la font de na LLambies, aon sa madona si anava a rentar els baixos, d, aquí el nom de la Font.
Arribant a Valldemossa, volem prendre un xicolati a Ca'n Molines, però estan de vacances, per tant finalitzam l'excursió al mateix lloc de sortida, despés de 5 hores d'aher començat i una 4 hores efectives de caminar.