dissabte, 21 de juliol del 2018

PUIG DE BÀLITX PELS PASSOS DE S'HEURA I D'EN BARONA

La sortida d’avui s’ha fet des del Port de Sóller, deixant el cotxo a la sortida del túnel i agafant el carrer Bèlgica, tor per amunt.
D’entrada es va pujant per un camí asfaltat, el mateix que duu a Sa Torre Picada, deixam el camí cap a Sa Torre més endavant a l’esquerra i contínuam amb zigs-zags guanyant alçada per passar per davant el Penyal Bernat, de forma fàl·lica.
El camí segueix, a estones encimentat i a estones de terra, fins que arribam a un portell tancat, hi ha una advertència dels risc de continuar sense l’equipatge adequat, em supòs que és pels que van a fer el Torrent de na Mora. A partir d’aquí desapareix el camí ample que es torna sender.
Es va seguint aquest camí fins que s’arriba al Coll de Cala Ferrera, que ens serveix per passar a l’altra costat, hi h dues opcions, una és seguir fins el torrent de Na Mora i l’altre anar a passar pel pas de s’Heura, aquest és el que agafam.
El pas no és difícil, emperò després el terreny és molt incomode, fins arribar a la Tanca dels Bous, una caseta habilitada per a les labors ancestrals, i espais per guardar animals. Des de la Tanca surt un camí que ens duu cap a les finques de Bàlitx, però en arribar a un portell deixam aquest camí per pujar el Puig de Bàlitx, camí complicat, molt perdedor i que s’han d’emprar molt les mans.
Arribam al cim i avui no hi ha un gran menú, tres melicotons, la calor comença a fer de les seves i tot d’una iniciam la baixada per la part sud, la idea era trobar la Cova del Migdia, emperò només n’he vista una i feia mal arribar-hi, el sol pegava de valent i he decidit deixar-ho per un altre dia, per poder gaudir de la visita a la cova, en poder tornar.
Ara tenia que trobar el pas d’en Barona, les fites m’han duit a la part contrari i he tengut que remuntar per anar cap a la vessant del Port de Sóller,  es veu que també hi ha baixada al costat de les cases de Bàlitx, finalment he trobat el pas i en vertiginosa baixada he arribat al camí de s’Illeta, tancant així el cercle. Ara ja només em restava una part del mateix camí efectuat el dematí, per arribar al cotxe.
Els dos passos efectuats avui no són difícils, però a posteriori la cosa es complica, sobretot després del pas d’en Barona, s’ha d’anar molt alerta, el terreny és molt inclinat i descompost. He recordat un accident mortal que hi va haver per aquestes contrades fa uns pocs anys, no són bromes.