dimarts, 18 de setembre del 2018

PEÑA DE LAS DIEZ Y PEÑA DE LAS ONCE

La ruta d’avui ha començat a uns dos quilometres del poble de Barbaruens, per arribar a Barbaruens, s’ha d’anar a Seira i agafar una carretera estreta cap el poble de 9 quilometres. Una vegada arribam al poble a ma esquerra hi ha una pista forestal que s’ha d’agafar, en un creuament es segueix per la pista de l’esquerra, jo he deixat el cotxe abans d’arribar al final, ja que el cotxe tenia problemes per passar en un lloc molt banyat i patinava.
Més o manco he sortit de 1400 msnm., per la pista que en uns 20 minuts he enllaçat amb el GR-15, molt ben senyalitzat i que he seguit en una bona part del recorregut. La pujada no té treva, vas guanyant altura, i passes alguns barrancs, fins que ja veus l’Ibón de Armeña, que es deixa a ma esquerra, per seguir en baixada fins el refugi de Armeña, lliure i molt net, amb dues portes i algunes places per dormir.
Des del refugi, seguim pel GR per anar fins el Collado del Ibón, aquí m’he trobat un grup de persones amb bicicletes, que les duien damunt les espatlles, un m’ha comentat que anaven a Saravillo, quines coses més rares, anar a la muntanya amb la bicicleta damunt!!
Quan he arribat al Collado, he deixat el GR per agafar una rosseguera que passava per davall de unes roques, fins que poc a poc he anat agafant la directa cap a la Peña de las 10, pujada exigent i amb algunes grimpades, he pujat fins a dalt per després crestejar fins la Peña de las 11.
Vistes fantàstiques, dels pobles de Gistaín, Plan i San Juan de PLan, de totes les muntanyes que envolten les Peñas, i de tot el Posets-Maladeta, avui una mica tapat pels niguls. En lloc de tornar pel Collado del Ibón, he baixat directament per la rosseguera anant a cercar el mateix camí de pujada fins el refugi de Armeña.
En arribar al refugi he començat a sentir dos renous, els trons i un renou bestial, m’he pensat que era un ós, fins que he trobat unes someres que es veu que utilitzen per pujar els estris  d’excursionistes, ja que he trobat un grup al costat del Ibón de Armeña que estaven acampant.
Ja baixant a mitja hora del cotxe, m’ha agafat la corresponent tormenta vespertina, que n poc temps m’ha deixat ben xop, avui anava ben preparat amb un xubasquero, que aguanta 15.000.
En definitiva, set hores justes per fer el recorregut amb un desnivell acumulat de uns 1400 mts, sempre dic el mateix, no és el més important l'alçada del cim que el desnivell acumulat.
M’he canviat al cotxo i he anat fins Castejón a fer el final feliç amb una bona cervesa.
Mètode MIDE: 3334. Per tant la consideram DÍFICIL +1.