dijous, 20 de setembre del 2018

PICO ARAGÜELLS/AGUJA JUNCADELLA

La Ruta d’avui ha començat al Refugi de Coronas, que es troba a 1950 msnm., Per arribar al refugi, a partir del 11 de septembre es pot fer en vehicles particulars, tot l’estiu només s’hi pot anar amb autobús. Son 7 quilometres de vertigen, ja que en tot moment tens els precipicis al costat, s’ha d’anar amb molta compta.
He sortit pel GR-11, en un encreuament es pot anar cap el Collado de Vallibierna, a la dreta i a l’esquerra es una de les vies clàssiques per pujar l’Aneto, passant pels Ibones de Coronas, que en són 4, Ibonet, Inferior, Medio i Superior, el més gran és el Medio.
La sortida d’avui és pràcticament pujar en tot moment, en primer lloc he deixat el Ibonet a ma esquerra, està molt ben fitat i a més a més hi ha unes marques vermelles que supòs et duen fins el Collado de Coronas, que ja és molt a prop del Aneto.
Jo no he seguit aquestes marques, ja que just passar  el Ibon  Inferior els he deixades i he anat cap a la directa a fer el primer cim del dia, el Pico Aragüells de 3037 mts., he deixat els altres dos Ibones, que a mesura que anava pujant els veia.
En tot moment i com feia un dia esplèndid, la meva guia era anar cap el Collado de Cregüeña, enmig de una pedrera monumental, un gran espectacle a on hom se sent poca cosa, seguien les fites de pedres, però ja no les marques vermelles.
Al arribar al Collado, a mà esquerra es puja al Pico Aragüells, a dalt he trobat alguns muntanyers, finalment he quedat tot sol, dinant i fent algunes fotos, a l'altra vessant l’esoectacular Ibón de Cregüeña, crec que el segon més gran de tot el Pirineu, amb una forma allargada.
He baixat pel mateix lloc, ja que la meva intenció era tornar al Collado per seguir la cresta i pujar a la Aguja Juncadella de 3021 mts., aquesta pujada ha estat lo més dificultós del dia, amb alguns passos exposats, però sense massa perill, això sí les mans eren completament necessaris per avançar.
Les perspectives eren una mica diferents que les del Pico Aragüells, tenint l’Aneto més a prop, la vista del Ibón perfecta, la baixada l’he realitzada cap el Ibón Medio, variant una mica el recorregut de pujada, he anat fent variacions per poder tenir perspectives diferents, i quan he arribat al Ibonet, enlloc de fer el mateix camí de pujada, he seguit un sender per la part oposada, anant tot el temps al costat del torrent, aquest sender m’ha deixat al Puén de Coronas, just a on tenia el cotxo.
En definitiva, han estat set hores justes, comptant les aturades i acumulant un desnivell de 1200 mts.