dimarts, 13 d’agost del 2019

ES GALATZÓ PEL PAS DES RATXO I SES PLANES

El calor avui ha donat una treva, i hem pogut fer la ruta amb una temperatura excel·lent.
Hem deixat el cotxo a la zona d’aparcament de Ses Cases des Galatzó, just davant de sa caseta que hi ha , hem aagaft el camí, senyalitzat amb una indicació de ”solo autorizados”, tanta sort que nosaltres som autoritzats de per vida per a transitar per la nostra terra, per tant hem continuat sense cap problema.
El camí ample i en lleugera pujada passa pel costat dret dels Puntals des Ratxo en l’ordre de la marxa, diverses bifurcacions despisten una mica, però s’ha de seguir la tendència de pujar i d’anar el més a prop possible a la muntanya. Hi havia gent fent feina, els camins estaven eixamplats per maquinaria pesada i hem trobat alguns caramulls de ferralla, qualque cosa es cuina per aquestes contrades i segurament no és res de bo. Qualque dia els habitants de Mallorca, la veuran completament urbanitzada i després hi haurà lamentacions, hem pogut veure diversos xalets o cases per la zona, això no te aturai, lamentablement.
Bé, al que anàvem, hem seguit camí per amunt, fins que ens hem topat amb una sortida a ma esquerra, ben senyalitzada amb una gran fita, era el desviament per anar a passar pel Pas del Ratxo, un dels llocs òptims que hi ha per pujar a la carena del Galatzó.
És una pujada, neta, molt interessant, ample i fàcil que ajuda a superar les grans parets verticals de la cima. Una vegada a dalt, ja només ens restava anar fent camí pels millors llocs, hi ha fites, a estones les seguíem a i a estones no.
Hem passat per un petit pas, que va de un costat a l’altre , i que és el que a la tornada agafaríem per anar fins a Ses Planes, des d’aquest punt fins el punt geodèsic hi ha poc menys de 15 minuts, ha estat l’únic tram que hem fet d’anada i tornada.
Hem aprofitat per reposar líquids a la cima, i menjar una mica de fruita, l’aire encara era ben fresc. Després hem començat a baixar, pel tram citat abans, i després en direcció a Ses Planes, la referència primera de lluny és una torrentera, i la tendència anar cap a l’esquerra, si es va per la dreta la cosa és complica una mica.
Hem passat per dues torrenteres, per després perdre una mica el camí i finalment anar fins el camí ample de Ses Planes, a on hi ha algunes construccions completament esbucades.
Ara ja només ens restava baixar fins l’aparcament per l’ample camí de Ses Planes amb una bona perspectiva de Ses Cases del Galatzó i la absolutament pervertida zona del Port d’Andratx, que causa fàstic només mirar-ho. L’especulació immobiliari a n’aquesta zona no té límits. Visquem i barbaritats a Mallorca veurem.
En resum, ruta quasi circular, realitzada en 5 hores i 15 minuts, comptant aturades, desnivell acumulat de 900 metres.