divendres, 9 d’agost del 2019

SERRA DE LA FONT-PUIG DE CAN GROC

Continuam amb unes temperatures exageradament elevades, per tant convé aixecar-se molt prest si hom vol caminar, avui pel pla encara amb fosca, estàvem a 24º. La ruta que he fet ha estat improvisada en el darrer  moment, ja que tenia previst fer una per Sant Elm, però com la de la Serra de la Font la tenia pendent, i era inèdita per a mi, m’he estimat més canviar-la, ja que anava tot sol.
He deixat el cotxo a la urbanització de La Font, queda damunt la rotonda que va al port de Pollença i Lluc. No sabia exactament a on era el lloc de sortida, per tant he pujat  i he deixat el cotxo en un carrer ample, ja a prop dels xalets més alts.
He caminat una estona per l’asfalt, fins que he arribat a la zona sense urbanitzar, per a on hi baixava un torrent, m’hi he ficat i efectivament he trobat ja les primeres fites. Per amunt s’ha dit!!
Al poc de caminar ha sortit el sol, i tot d’una ja encalentia, és increïble, ja que a aquestes hores normalment es camina fresquet, però avui anticipava un dia de record.
He anat seguin les fites a estones i altres no, anava per a on m’anava millor intentant guanyar alçada  directament, el puig de Can Groc, no l’he vist fins que pràcticament ja hi arribava, un caramull ben gros de pedres l’ha identificat, en arribar a dalt, s’han obert les vistes a l’altre costat, amb les valls, el Puig gros de Ternelles i el Castell del Rei.
Anava absolutament xop, he cercat la baixada, per la part nord, cap a les planes de la Serra, un mar de càrritx i pedres m’esperaven, de totes maneres no ha estat gens incòmode, fins que he arribat a la darrera cima de la Serra, ara si que la baixada ha estat una mica dificultosa.
He pegat al Coll de Cuixac, que separa les dues serres, la de Cornavaques i la de la Font.Des del coll sembla que hi ha una baixada fàcil a la vall prohibida. He cercat de nou una ombra i he begut i menjat una mica de fruita, el sol ja pegava de valent, no hi ha arbres en tot el recorregut.
La baixada ha estat pel Torrent Fondo, molt entretinguda, amb alguns llocs delicats, un pas bastant guapo, anomenat com altres a Mallorca, de s’Estaló, i a vegades s’havia de cercar una via alternativa per la impossibilitat de baixar sense cordes.
Segons el mapa, tenia prevista la sortida a la dreta per tornar a la urbanització, de lluny he vist uns murs de contenció i unes fites que indicaven la sortida a ma dreta, la putada ha estat que de nou tenia que pujar, i el sol ara ja era un problema, me armat de valor i per amunt, a mitges pel camí,  molt esbaldregat i per les roques, fins que he arribar a una plana, amb un gorg sec.
Ara ja només era baixar, però tampoc ha estat fàcil, ja que encara que veia els xalets de mes amunt, la baixada s’ha allargat una mica per salvar el desnivell.
Per tant, ruta circular, amb un desnivell acumulat de uns 650 metres, realitzada en 4 hores i 45 minuts amb les aturades.