diumenge, 18 d’agost del 2019

PICO BARBARISA-IBONES DE BARBARISA

Avui hem anat fins el Collado de Sahun amb el cotxo per fer la ruta, és la frontera natural entre les comarques de la Ribagorza i el Sobrarbe, situat a 2000 metres d’alçada.
Des del Collado hem agafat la pista que en baixada va fins la zona de Prats, amb la seva cabanya, dedicada al pastoreig de vaques i ovelles, aquí al Pirineu conviuen perfectament els excursionistes amb ramaders, no és com a Mallorca que tot està tancat amb filferros.
En arribar a baix, a 1800 d’alçada, hem trobat el torrent que ve des de les zones altes, a on estan els tres Ibones de Barbarisa, el torrent irrompeix amb una cascada espectacular, la cascada de Prats.
Ara la tendència canvia absolutament i començam una bona pujada, en tot moment al costat del torrent, en principi per la seva dreta i més tard per la seva esquerra, quan passam a l’esquerra al cap de una estona trobam el primer ibón, el Xicot de Barbarisa.
Seguim per la ruta i al poc temps, el Gran Ibón de Barbarisa, molt allargat i amb molt de cabdal, des d’aquest hem seguit per amunt fins arribar als Ibonets de Barbarisa, dos que estan junts, el de més amunt estava sec.
Aquí ens hem separat, na Magdalena ha baixat al Gran Ibón de Barbarisa i els altres tres hem pujat fins el Pico, hem fet  una bona part de la cresta i després hem baixat per la directa fins a on estava na Magdalena a dinar.
El camí de tornada l’hem realitzat pel mateix lloc, hi ha una opció per la cresta però sembla que hi ha alguns passos complicats.
En definitiva, ruta realitzada en 8 hores d’anada i tornada, amb un desnivell acumulat de 1100 metres.
Assistents: Magdalena, Alvaro, Lluís i Tomàs.